AUTOTV.SK
85 video testov

Citroën ë-C3

Zhrnutie video recenzie auta Citroën ë-C3



Citroën ë-C3 je francúzsky elektromobil, ktorý sa tvári ako revolúcia v segmente dostupnej elektromobility. S dojazdom až 326 km podľa WLTP cyklu ponúka praktický dizajn, priestranný interiér a solidnú výbavu. Je to jeden z prvých elektromobilov v tejto cenovej kategórii, ktorý kombinuje dostupnosť s typicky citroënovým komfortom.

Design a exteriér

Dizajn ë-C3 sa zameriava na praktickosť s náznakmi crossoverového štýlu. Predné svetlomety v tvare "čepele" a zadné svetlá s motivom písmena C dodávajú autu moderný vzhľad. Základné verzie majú jednoduché plastové nárazníky, zatiaľ čo vyššie výbavy ponúkajú farebné doplnky a lakované detaily. Výška vozidla a ergonomické riešenia (napr. chýbajúce prahy) zjednodušujú nastupovanie a zvyšujú praktickosť.

Interiér a priestor

V interiéri dominujú tvrdé plasty v základných výbavách, no vyššie verzie Max pridávajú textilné a mäkké materiály. Priestor je prekvapivo veľkorysý vďaka kompaktnému volantu a optimalizovanému rozloženiu sedadiel. Zadné sedadlá poskytujú dostatok miesta aj pre dospelých, kufor s objemom 315 litrov je vhodný pre každodenné nákupy. Chýba však nastaviteľná opierka vodiča a základné verzie nemajú plnohodnotný infotainment.

Bateria a dojazd

Verzia s 44 kWh batériou (využiteľných 40,2 kWh) má deklarovaný dojazd 326 km (WLTP), v reálnom prevádzke sa pohybuje okolo 200-250 km. Od roku 2024 príde aj lacnejšia verzia s dojazdom 200 km a batériou 30 kWh. Nabíjanie cez DC kábel trvá 33 minút (10-80%), s maximálnou rýchlosťou 90 kW. Nabíjanie na domácej zásuvke trvá 14 hodín.

Výkon

Elektromotor s výkonom 113 koní a krútiacim momentom 120 Nm poskytuje dostatočnú dynamiku pre mestský prevádzku, maximálna rýchlosť je obmedzená na 135 km/h. Rekuperácia funguje automaticky, bez možnosti manuálnej regulácie. Podvozok s hydraulickými dorazmi zaisťuje komfortnú jazdu, no na kamenitých cestách sa prejavuje tvrdosť náprav.

Výbava a technológie

Základná verzia You prichádza bez dotykového displeja – namiesto neho je držiak na mobil s ovládaním cez aplikáciu MyCitroën. Verzia Max pridáva 10,25" displej, automatickú klimatizáciu a parkovaciu kameru. Chýba podpora Android Auto a Apple CarPlay. Štartovanie klúčikom a oddelené ovládanie palubných systémov pôsobia zastarano.

Zhrnutie

Plusy:

  • Prekvapivo priestranný interiér
  • Dobrá rýchlosť DC nabíjania
  • Komfortný podvozok pre mestské použitie
  • Možnosť personalizácie exteriéru

Mínusy:

  • Vysoká spotreba energie (až 20 kWh/100 km v meste)
  • Základné verzie s chudobnou technickou výbavou
  • Žiadna podpora Android Auto/Apple CarPlay
  • Nevýhodné rozloženie ovládacích prvkov (štart klúčikom, rekuperácia)

Záver: Citroën ë-C3 je ambiciózny pokus o elektromobil pre masy. Napriek niekoľkým kompromisom v technologickej výbave prináša slušný pomer ceny a výkonu. Je ideálnym kandidátom pre mestských vodičov hľadajúcich dostupný elektromobil s francúzskym šarmom.

Video test auta bol pridaný do značky Citroën 20.05.2025 a zaradený medzi typy Hatchback

Testy áut značky Citroën

Citroën C3 Elle
Citroën C3 Elle
Citroën C3
Citroën C3
Citroën C4 Cactus
Citroën C4 Cactus
Citroën ë-C4X
Citroën ë-C4X
Citroën C5 Aircross Hybrid
Citroën C5 Aircross Hybrid
Citroën C3
Citroën C3

Prenajať auto CITROËN

Typy

Odporúčané testy áut

Všetky testy