- Značky áut
- Acura
- Alfa Romeo
- Alpine
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- BYD
- Cadillac
- Cenntro
- Citroën
- Cupra
- Dacia
- Dodge
- Dongfeng
- Donkenvoort
- DS
- Ferrari
- Fiat
- Fisker
- Ford
- GAZ
- Genesis
- Honda
- Hummer
- Hyundai
- Chevrolet
- Ineos
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- KGM
- KIA
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lotus
- Lucid
- Man
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- MG
- MHero
- Mini
- Mitsubishi
- Moto
- Nezaradené
- NIO
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Polestar
- Porsche
- Qoros
- Renault
- Rivian
- Rolls-Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Smart
- Ssangyong
- Subaru
- Suzuki
- Škoda
- Tesla
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Videá
RENAULT RAFALE E-TECH 4x4 300
Zhrnutie video recenzie auta Renault Rafale E-TECH 4x4 300.
Dizajn a vizuálne spracovanie
Nový Renault Rafale je vlajkovou loďou značky a dizajnovo sa výrazne odlišuje od predchádzajúcich modelov. Výrazne modernizovaný dizajnový jazyk mu veľmi pristane, najmä v matnom laku modrá Somet Sapín, ktorý je za príplatok 1500 eur.
Batožinový priestor
Veľkosť kufra sa líši v závislosti od pohonnej jednotky. V prípade full hybridu je to veľmi slušných 630 litrov, zatiaľ čo pri plug-in hybridnej verzii klesá objem o 90 litrov na 539 litrov, kvôli umiestneniu batérií.
Interiér
Interiér Rafale je typický pre novú generáciu Renault vozidiel – veľké displeje, moderné technológie a kvalitné materiály. Dominujú dva 12-palcové displeje usporiadané do tvaru písmena L. Našťastie, základné hardvérové ovládacie prvky, ako klimatizácia či vyhrievanie okien, ostali zachované. Ovládanie klimatizácie prebieha cez malý displej pod centrálnou obrazovkou, čo je praktické. Interiér ponúka možnosť prispôsobenia ambientného osvetlenia a voliteľnú panoramatickú strechu bez nutnosti mechanického zatvárania.
Pohonné jednotky
Renault Rafale sa ponúka v dvoch verziách – ako full hybrid a ako plug-in hybrid. Obe verzie majú základ v 1,2-litrovom trojvalcovom benzínovom motore s turbom. Full hybrid dosahuje výkon 96 kW, zatiaľ čo plug-in hybrid až 110 kW (150 k). Plug-in hybridná verzia má navyše ďalší elektromotor na zadnej náprave s výkonom 100 kW, čo zabezpečuje pohon všetkých kolies a výsledný systémový výkon až 300 kW.
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 6,4 sekundy. Prechod z 80 km/h na 120 km/h trvá iba niečo vyše 4 sekundy, čo demonštruje skutočný výkon vozidla.
Jazdné vlastnosti
Jazda s Rafale je komfortná a stabilná vďaka kombinácii pohonu všetkých kolies a systému 4Control – natáčacej zadnej nápravy. Auto pôsobí na ceste istým dojmom, akoby bolo “prilepené” k vozovke.
Dojazd
Plug-in hybridná verzia disponuje 22 kWh batériou, ktorá umožňuje podľa výrobcu dojazd až 105 km čisto na elektrinu. V reálnych podmienkach sa podarilo dosiahnuť 90 km bez problémov. Prvých 100 km jazdy sa tak dá zvládnuť so spotrebou len 0,6 l/100 km. Po vybití batérie sa Rafale automaticky prepína do klasického hybridného režimu, kde sa spotreba pohybuje okolo 6,5 l/100 km. V meste sa čisto elektrická jazda dosiahla so spotrebou 18 kWh/100 km.
Záver
Renault Rafale si zaslúžene nesie titul vlajkovej lode značky. Vyniká dizajnom, kvalitou spracovania, pohodlím, technológiami a výnimočným plug-in hybridným pohonom, ktorý dokazuje, že aj trojvalcový motor vie ponúknuť výnimočný výkon.
Plusy a mínusy
- Plusy:
- Elegantný dizajn a matný lak
- Priestranný interiér s kvalitnými materiálmi
- Vysoký systémový výkon (300 kW)
- Dojazd cez 100 km na elektrinu
- Mínusy:
- Zmenšený batožinový priestor pri plug-in hybride
- Dotykové ovládanie klimatizácie môže niekomu prekážať