- Značky áut
- Acura
- Alfa Romeo
- Alpine
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- BYD
- Cadillac
- Cenntro
- Citroën
- Cupra
- Dacia
- Dodge
- Dongfeng
- Donkenvoort
- DS
- Ferrari
- Fiat
- Fisker
- Ford
- GAZ
- Genesis
- Honda
- Hummer
- Hyundai
- Chevrolet
- Ineos
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- KGM
- KIA
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lotus
- Lucid
- Man
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- MG
- MHero
- Mini
- Mitsubishi
- Moto
- Nezaradené
- NIO
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Polestar
- Porsche
- Qoros
- Renault
- Rivian
- Rolls-Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Smart
- Ssangyong
- Subaru
- Suzuki
- Škoda
- Tesla
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Videá
Nissan Ariya
Zhrnutie video recenzie elektromobilu Nissan Ariya
Značka Nissan sa nezmazateľne zapísala do histórie elektromobility modelom Leaf. V tejto recenzii sa však pozrieme na jeho modernejšieho, dospelejšieho a po všetkých stránkach prepracovanejšieho nástupcu – model Ariya. Zistíme, aké sú naše dojmy z tohto vozidla a či sa ešte stále oplatí vzhľadom na pomer ceny a výkonu.
Dizajn
Dizajn Nissan Ariya sa podaril na výbornú. Naživo pôsobí ešte výraznejšie a elegantnejšie ako na fotografiách či videách. Predné úzke svetlomety dodávajú vozidlu mohutnosť a rešpekt. Predná maska je minimalistická, bez nepotrebných otvorov a výduchov, s jemne sa zvažujúcou kapotou.
Frunk (predný batožinový priestor) tu nenájdeme, čo je výsledkom technického usporiadania. Zaujímavým prvkom je farba karosérie – tmavá, no so zeleným nádychom, ktorá na svetle pôsobí moderne a elegantne.
Z boku poteší plynulá línia a výrazný dizajnový prvok narúšajúci monotónnosť. Nevýhodou sú klasické vystupujúce kľučky, ktoré mohli byť zapustené pre lepšiu aerodynamiku. Kolesá sú pekne tvarované a aerodynamicky optimalizované.
Zadná časť vozidla je dominantná vďaka svetlometu cez celú šírku. Pripomína niektoré modely značky Lexus a pôsobí veľmi moderne. Nechýba stierač zadného skla ani decentný spojler.
Batožinový priestor
Zavazadlový priestor je pomerne priestranný a praktický. Má nízku nakladaciu hranu, čo uľahčuje manipuláciu s ťažšími predmetmi. Pod podlahou sa nachádza ďalší úložný priestor na káble a iné drobnosti. Praktické sú aj bočné kapsy.
Škoda, že podlaha kufra je zložená z dvoch dielov, čo môže mierne sťažovať prístup. Objem batožinového priestoru je 466 litrov, po sklopení sedadiel sa zväčší na 1 280 litrov. Vznikne takmer rovná plocha, ideálna napríklad na prevoz matraca alebo väčších predmetov.
Technické údaje a konfigurácie
Nissan Ariya je dostupný v rôznych verziách. Dve majú batériu s kapacitou 60,3 kWh a ďalšie dve verzie ponúkajú 87,7 kWh využiteľnú kapacitu. Testovaná verzia mala väčšiu batériu, pohon predných kolies, výkon 178 kW (238 koní) a dojazd podľa WLTP až 525 km.
Interiér
Interiér pôsobí priestranne a moderne. Aj tmavé prevedenie nepôsobí stiesnene. V prednej časti nie je stredový tunel, vďaka čomu je jednoduchý prestup medzi sedadlami. Posuvný stredový panel je netradičný, ale praktický – zároveň s ním sa posúvajú aj zadné výduchy klimatizácie.
Materiály sú kvalitné: alcantara na dverách aj sedadlách, imitácia dreva, dotykové podsvietené piktogramy na ovládanie klimatizácie. Sedadlá sú pohodlné, vyhrievané, odvetrávané a majú dobré bočné vedenie.
Ovládanie multimédií aj klimatizácie je intuitívne a klasické fyzické tlačidlá potešia. Dva displeje poskytujú dôležité údaje, volant je elektricky nastaviteľný, aj keď niektorým môže chýbať širší rozsah priblíženia.
Jazda a ovládanie
Fyzické tlačidlá na volante sú vítaným prvkom. Ovládač jazdných režimov je kompaktný a príjemne padne do ruky. Nechýba ani režim silnejšej rekuperácie a funkcia E-Pedal, ktorá umožňuje jazdu takmer výlučne jedným pedálom.
Odkladacie priestory sú dobre premyslené – bezdrôtové nabíjanie, veľké priehradky vo dverách a zaujímavá skrytá zásuvka, ktorá sa vysúva elektronicky pomocou tlačidiel. Môže poslúžiť napríklad ako pracovný stolík.
Záver
Nissan Ariya zanechal veľmi pozitívny dojem. Moderný dizajn, kvalitné spracovanie interiéru, slušný dojazd a komfortná výbava ho radia medzi silných hráčov v kategórii elektrických SUV. Cena je síce vyššia, no v prípade jazdených kusov je situácia omnoho zaujímavejšia.
Plusy a mínusy
- Plusy
- Priestranný a kvalitne spracovaný interiér
- Výborný dojazd (až 525 km)
- Posuvný stredový panel
- Funkcia E-Pedal
- Bohatá výbava (vyhrievané a odvetrávané sedadlá, alcantara)
- Skrytá odkladacia zásuvka
- Mínusy
- Chýba predný batožinový priestor (frunk)
- Základná cena je vysoká
- Výkonná palubná nabíjačka je len za príplatok
- Nie úplne rovná podlaha batožinového priestoru