- Značky áut
- Acura
- Alfa Romeo
- Alpine
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- BYD
- Cadillac
- Cenntro
- Citroën
- Cupra
- Dacia
- Dodge
- Dongfeng
- Donkenvoort
- DS
- Ferrari
- Fiat
- Fisker
- Ford
- GAZ
- Genesis
- Honda
- Hyundai
- Chevrolet
- Ineos
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- KGM
- KIA
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lotus
- Lucid
- Man
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- MG
- MHero
- Mini
- Mitsubishi
- Moto
- Nezaradené
- NIO
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Polestar
- Porsche
- Qoros
- Renault
- Rivian
- Rolls-Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Smart
- Ssangyong
- Subaru
- Suzuki
- Škoda
- Tesla
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Videá
HONDA JAZZ
Zhrnutie video recenzie auta Honda Jazz.
Honda Jazz je hybridné vozidlo s extrémne nízkou spotrebou, ktoré osloví najmä tých, ktorí ešte nie sú pripravení na elektromobil.
Spotreba
Honda Jazz je schopná jazdiť takmer 50 % času na elektrický pohon, aj keď nejde o plug-in hybrid. V mestskom prostredí dosahuje spotrebu už od 2,5 litra/100 km, čo je absolútne výnimočné. Pri bežnej jazde sa spotreba pohybuje medzi 3,3 až 3,9 litra, na diaľnici do 5,6 litra. V lete dosahuje najnižšie hodnoty okolo 3,3 litra. Vďaka 40-litrovej nádrži je dojazd nad 1000 km reálny.
Jazdné vlastnosti
Dynamika modelu je prekvapivo živá, a to najmä vďaka kombinácii spaľovacieho a elektrického motora. Systém dokáže reagovať veľmi promptne v závislosti od jazdných odporov, sklonu cesty či vetra. Elektromotor ponúka okamžitú odozvu a vozidlo pôsobí svižne aj napriek maximálnemu výkonu "len" 122 koní a 253 Nm. Hmotnosť auta je iba 1300 kg, čo sa pozitívne podpisuje na agilite.
Technické parametre
Vozidlo je poháňané atmosférickým štvorvalcom s výkonom 79 kW (107 k), ktorý spolupracuje s elektromotorom (122 k a 253 Nm). Maximálna rýchlosť dosahuje 175 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h je približne za 9,4 sekundy (v závislosti od výbavy). Spotreba udávaná výrobcom je 4,7 l/100 km, v reálnej prevádzke však mnoho vodičov dosahuje lepšie výsledky.
Jazda na elektrinu
Honda Jazz dokáže v meste fungovať čisto ako elektromobil. Akumulátor sa nabíja rekuperáciou aj spaľovacím motorom. Vďaka inteligentnému systému sa vozidlo prispôsobuje bez zásahu vodiča – automaticky prepína medzi pohonmi podľa potreby. V praxi sa často stáva, že aj bez použitia plynového pedálu vozidlo reaguje vďaka akumulovanej energii.
Komfort
Ovládanie je jednoduché a intuitívne. Príjemne naladený podvozok a precízne riadenie robia z Honda Jazz príjemného spoločníka aj na dlhšie trasy. Vďaka nízkej hmotnosti a plynulej prevodovke pôsobí jazda komfortne a ľahko. Interiér je praktický, prehľadný a dostatočne priestranný aj pre osoby nad 190 cm.
Technologické riešenia
Zaujímavosťou je technické riešenie pohonu, ktorý prioritne využíva elektromotor a spaľovací motor slúži skôr ako generátor. Auto sa často správa ako elektromobil, najmä pri mestskej jazde. Systém je efektívny, čím sa dosahuje výnimočne nízka spotreba.
Záver
Honda Jazz nie je revolučne novým vozidlom, ale vďaka technickému prepracovaniu, hybridnému systému a extrémne nízkej spotrebe ponúka jedno z najlepších riešení pre mestských vodičov. V kombinácii s vysokou spoľahlivosťou a praktickosťou ide o veľmi rozumnú kúpu.
Plusy a mínusy
- Plusy
- Veľmi spoľahlivý hybridný systém
- Výborná ovládateľnosť v meste
- Režim elektrickej jazdy v meste
- Jednoduché ovládanie a pohodlná jazda
- Reálna spotreba nižšia než udáva výrobca
- Mínusy
- Vyššia obstarávacia cena
- Pri vyšších otáčkach hlučnejší spaľovací motor
- Nie je plug-in hybrid (obmedzený čisto elektrický dojazd)