- Značky áut
- Acura
- Alfa Romeo
- Alpine
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- BYD
- Cadillac
- Cenntro
- Citroën
- Cupra
- Dacia
- Dodge
- Dongfeng
- Donkenvoort
- DS
- Ferrari
- Fiat
- Fisker
- Ford
- GAZ
- Genesis
- Honda
- Hummer
- Hyundai
- Chevrolet
- Ineos
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- KGM
- KIA
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lotus
- Lucid
- Man
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- MG
- MHero
- Mini
- Mitsubishi
- Moto
- Nezaradené
- NIO
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Polestar
- Porsche
- Qoros
- Renault
- Rivian
- Rolls-Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Smart
- Ssangyong
- Subaru
- Suzuki
- Škoda
- Tesla
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Videá
BMW M4 CS
Zhrnutie video recenzie auta BMW M4 CS.
Hneď na prvý dojem je BMW M4 CS extrémne rýchle auto, no nielen motor je tým, čo zaujme. Najväčší rozdiel spočíva v podvozku – ten spôsobuje, že vodič má v hlave neustáleho „červíka pochybnosti“, či to nie je už priveľké, ťažké a moderné auto, ktoré stratilo mechanický pocit a ostrosť. Realita je však iná. M4 CS dokázalo, že moderné technológie, pokročilý softvér a kalibrácia môžu viesť k vytvoreniu extrémne schopného a pocitovo špičkového športového auta.
Mechanický charakter a spätná väzba
Predchádzajúce skúsenosti s M3 CS ukázali, že BMW je schopné vytvoriť auto s vynikajúcou spätnou väzbou. Nové softvérové ladenie, kalibrácie riadiacich jednotiek a spevnenie karosérie posunuli M4 CS ešte o úroveň vyššie. Pri riadení cítite, že auto reaguje okamžite a presne. Tento zážitok podčiarkuje fakt, že každé vozidlo vo verzii CS má vlastný „otlačok karosérie“ – individuálne meranie torznej tuhosti karosérie počas výstupnej kontroly.
Exkluzivita
Na rozdiel od štandardných modelov M4, verzia CS po vyhotovení skeletu v závode Dingolfing pokračuje na špeciálnu výrobnú linku M Manufaktur v Garchingu, kde prebieha ručná montáž, ladenie geometrie, kalibrácia M setupu a detailné kontroly vibrácií či správneho nárastu tlaku turbodúchadiel. Tento prístup prináša vyššiu mieru precíznosti a exkluzivity.
Aerodynamické vylepšenia
Auto má kompletne prepracovanú aerodynamiku. Predný splitter korešponduje so zadným difúzorom, ktorý síce vyzerá ako aftermarket doplnok, ale pri rýchlosti 250 km/h generuje až 25 kg prítlaku na zadnú nápravu. Významne pomáha pri stabilite vo vysokých rýchlostiach.
Karbonové komponenty
M4 CS obsahuje viacero prvkov z karbónu, vrátane kapoty a športových sedadiel (každé váži len 9,6 kg). Dokonca aj batéria je ľahšia o 6 kg, čo nie je oficiálne priznané, no prítomné. Karbónová kapota nie je len estetickým doplnkom – jej tvar prispieva k lepšiemu chladeniu turbodúchadiel a o 10 % lepšiemu saciemu efektu.
Riadenie
BMW posilnilo prednú nápravu CS varianty použitím identických výstuh ako v pretekárskom aute M4 GT4. Tieto komponenty výrazne zlepšujú pevnosť a odozvu riadenia. Výsledkom je auto, ktoré pri športovej jazde nepôsobí „gumovo“ ako klasická M4. Reakcia na volant je okamžitá a presná.
Reálny výkon
Vozidlo bolo testované na okruhu v Moste a bez zámeru lámať rekordy dokázalo jazdiť časy, ktoré prekonali väčšinu ostatných účastníkov. Výkon M4 CS je intuitívny, čitateľný a zároveň surový, no bezpečný. Tieto jazdné vlastnosti sú zásluhou nielen motoru, ale hlavne podvozku, ladenia a karosérie.
Záver
BMW M4 CS nie je len ďalšou verziou M4 – je to výnimočný športový stroj, ktorý kombinuje mechanickú spätnú väzbu, technickú precíznosť a emocionálny zážitok z jazdy. Nie je to lacné auto, ale za svoj výkon, vývoj a exkluzivitu si cenu obháji.
Plusy a mínusy
- Plusy
- Špičkové jazdné vlastnosti
- Výborná spätná väzba od riadenia
- Výrazne vylepšená aerodynamika
- Odľahčenie pomocou karbónových komponentov
- Exkluzívny výrobný proces a individuálna kalibrácia
- Stabilita a výkonnosť aj pri vysokých rýchlostiach
- Mínusy
- Vysoká cena
- Nie úplne komfortné na bežné denné používanie
- Dostupnosť len v obmedzenom množstve