- Značky áut
- Acura
- Alfa Romeo
- Alpine
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- BYD
- Cadillac
- Cenntro
- Citroën
- Cupra
- Dacia
- Dodge
- Dongfeng
- Donkenvoort
- DS
- Ferrari
- Fiat
- Fisker
- Ford
- GAZ
- Genesis
- Honda
- Hummer
- Hyundai
- Chevrolet
- Ineos
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaecoo
- Jaguar
- Jeep
- KGM
- KIA
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lotus
- Lucid
- Man
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- MG
- MHero
- Mini
- Mitsubishi
- Moto
- Nezaradené
- NIO
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Polestar
- Porsche
- Qoros
- Renault
- Rivian
- Rolls-Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Smart
- Ssangyong
- Subaru
- Suzuki
- Škoda
- Tesla
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Videá
RENAULT TRAFIC SPACECLASS
Zhrnutie video recenzie auta Renault Trafic Spaceclass
Dnes sa pozrieme na Renault Trafic, ktorý v tejto špeciálnej verzii predstavuje veľmi zaujímavý koncept pre cestovateľov. Ide o legendárnu dodávku, ktorú si za príplatok približne 3000 eur v konfigurátore môžete nechať upraviť na mini obytný automobil. A hoci má pár kompromisov, ponúka zaujímavé riešenia a komfort pre dve osoby na cestách.
Obytný priestor
Základom úpravy je kovová konštrukcia doplnená o pevné drevené dosky. Sedadlá v tejto verzii sú veľmi pohodlné, madrace sú mäkké a príjemné na dotyk, ideálne na dlhšie sedenie aj spanie. Konverzia na posteľ je jednoduchá – stačí odstrániť stolík, odistiť mechanizmus a poskladať matrace. Výsledkom je komfortné lôžko pre dve osoby.
Za zmienku stojí aj riešenie úložného priestoru – batožinu možno uložiť do rámu konštrukcie. Kuchynský kútik sa nachádza v zadnej časti vozidla a je prístupný iba zvonka. Obsahuje plynový varič, plynovú bombu, nádobu na vodu a praktickú výpusť. V interiéri sa nachádza malá chladnička. Pri varení pomáhajú aj vyklápacie zadné dvere, ktoré slúžia ako strecha.
Bezpečnostné a praktické kompromisy
Jednou z hlavných nevýhod tejto prestavby je absencia bezpečnostných pásov vzadu – čo znamená, že v tejto konfigurácii sa vzadu nemôže prepravovať žiadny pasažier. Trafic sa tak stáva dvojmiestnym vozidlom. Hoci sa dá obytný modul vybrať a dodávku vrátiť do pôvodného stavu, nejde o jednoduchý proces. Ak plánujete cestovať s rodinou, je vhodné porozmýšľať o prestavbe s viacerými miestami na sedenie.
Jazdné vlastnosti
Pod prednou kapotou sa nachádza dvojlitrový dieselový štvorvalec s maximálnym výkonom 125 kW. Tento agregát sa výborne hodí k charakteru vozidla – je dostatočne silný a zároveň úsporný. Vďaka nízko položenému maximálnemu krútiacemu momentu má vozidlo príjemnú dynamiku už od nízkych otáčok, najmä v meste a pri zrýchľovaní.
Na diaľnici výkon trochu slabne, no spotreba to kompenzuje – dostať sa pod 8 litrov na 100 km nebolo problém. Pri bežnej jazde sa kombinovaná spotreba pohybovala okolo 8,5 litra, čo je veľmi priaznivé vzhľadom na veľkosť a charakter vozidla.
Celkové hodnotenie
Aj keď Renault Trafic vo verzii mini obytného auta nie je bez chýb, ide o praktické a dobre premyslené riešenie pre dvoch cestovateľov, ktorí chcú pohodlne objavovať svet na štyroch kolesách. Výhodou je flexibilita, výbava a nízka spotreba, no treba počítať s obmedzeniami v počte sedadiel a dostupnosti niektorých prvkov iba zvonka.
Zhrnutie
- Plusy:
- Komfortné a kvalitné sedenie a spanie pre dve osoby
- Jednoduchá konverzia interiéru na posteľ
- Praktická kuchynka s varičom a vodou
- Nízka spotreba paliva
- Dobrý výkon v meste a na okreskách
- Mínusy:
- Chýbajú bezpečnostné pásy vzadu – iba dvojmiestne
- Kuchynka dostupná len zvonka
- Zložitá demontáž prestavby späť na úžitkový stav
- Pri vyšších rýchlostiach slabší výkon