Sledujte nás:

AutoTV Facebook AutoTV X AutoTV TikTok AutoTV Instagram

Zhrnutie video recenzie auta Renault Rafale



Nový Renault Rafale vo verzii Esprit Alpine Full Hybrid E-Tech 200 zaujme na prvý pohľad svojím športovým vzhľadom, výraznou prednou maskou a svetlometmi s automatickým prepínaním medzi stretávacími a diaľkovými svetlami. Z profilu pôsobí dynamicky vďaka aerodynamickým líniám a 20-palcovým diskom kolies. Karoséria bola v metalickej farbe za príplatok, pričom strecha je vybavená panoramatickým oknom „Solar Bay“ s elektronickým stmavovaním. Strecha nie je otvárateľná, no výrazne prispieva k svetlosti interiéru.

Rozmery

Vozidlo meria 4,7 metra na dĺžku a má rázvor náprav 2,7 metra. Vzadu sa nachádza elektricky ovládaný kufor s objemom 530 litrov. Po sklopení zadných sedadiel delených v pomere 2:1 sa objem batožinového priestoru ďalej zväčší, hoci nevznikne úplne rovná plocha. Výhodou je prítomnosť rezervného kolesa, čo je dnes už nezvyčajné, no praktické riešenie.

Pohon a spotreba

Hybridný systém E-Tech kombinuje spaľovací motor s výkonom 96 kW, elektromotor s výkonom 50 kW a štartér-generátor s výkonom 25 kW. Celkový systémový výkon je 200 koní. Auto zrýchli z 0 na 100 km/h za približne 8,2 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 170 km/h. Prevodovka kombinuje 2 stupne pre elektrický pohon a 4 pre spaľovací motor, čím zabezpečuje plynulé radenie bez klasického radenia vodičom.

Spotreba paliva sa pohybuje medzi 5 a 6 litrami na 100 km, v závislosti od jazdného štýlu. Ide o full hybrid, teda vozidlo nie je možné dobíjať zo zásuvky – energia sa získava spätným dobíjaním (rekuperáciou) počas jazdy a brzdenia. Rekuperácia sa dá nastavovať pádlami pod volantom.

Interiér

Interiér je priestranný, s výrazným digitálnym prístrojovým panelom a centrálnym vertikálnym displejom s infotainment systémom postaveným na Google službách. Podpora zahŕňa aplikácie ako Spotify, YouTube Music, Amazon Music a ďalšie. Systém umožňuje bezdrôtové nabíjanie mobilu, hlasové ovládanie a jednoduchú navigáciu.

Digitálny kokpit obsahuje detailné údaje o jazde, vrátane spotreby a zaradeného režimu. Infotainment zobrazuje aj kamerový pohľad zhora, ktorý uľahčuje parkovanie. Ambientné osvetlenie interiéru sa mení podľa jazdného režimu, pričom v športovom režime svieti červeno. Ovládanie volantu je intuitívne, a vodič má k dispozícii adaptívny tempomat, ktorý reaguje na premávku.

Komfort

Renault Rafale poskytuje vysoký komfort jazdy, pričom hluk z exteriéru je dobre tlmený. Kľúč v tvare kreditnej karty umožňuje diaľkové ovládanie funkcií ako otváranie kufra či lokalizácia auta. V zadnej časti sú 2 USB-C porty, stredová lakťová opierka a dostatok miesta na nohy. Prístrojová doska pôsobí elegantne a kvalitne, čo zvyšuje dojem prémiového vozidla.

Zhrnutie

  • Plusy
    • Športový a moderný dizajn
    • Priestranný a svetlý interiér s panoramatickou strechou
    • Google infotainment systém s výbornou konektivitou
    • Dobrá spotreba v reálnej prevádzke
    • Komfortné a tiché jazdné vlastnosti
    • Rezervné koleso ako praktický bonus
  • Mínusy
    • Nie je možné nabíjanie zo siete (nie plug-in)
    • Po sklopení sedadiel nevzniká rovná ložná plocha
    • Niektoré ovládacie prvky si vyžadujú zvyk
    • Príplatky za metalickú farbu a strechu môžu navýšiť cenu


Odporúčané