- Značky áut
- Acura
- Alfa Romeo
- Alpine
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- BYD
- Cadillac
- Cenntro
- Citroën
- Cupra
- Dacia
- Dodge
- Dongfeng
- Donkenvoort
- DS
- Ferrari
- Fiat
- Fisker
- Ford
- GAZ
- Genesis
- Honda
- Hummer
- Hyundai
- Chevrolet
- Ineos
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaecoo
- Jaguar
- Jeep
- KGM
- KIA
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lotus
- Lucid
- Man
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- MG
- MHero
- Mini
- Mitsubishi
- Moto
- Nezaradené
- NIO
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Polestar
- Porsche
- Qoros
- Renault
- Rivian
- Rolls-Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Smart
- Ssangyong
- Subaru
- Suzuki
- Škoda
- Tesla
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Videá
Volkswagen Golf GTI
Zhrnutie video recenzie auta Golf GTI
Volkswagen Golf GTI je ikonou medzi hatchbackmi už takmer 50 rokov. S 8 generáciami a predajom 2,3 milióna kusov sa stal základným kameňom segmentu "hot hatch". Modernizovaná 8. generácia prináša aktualizácie dizajnu, techniky aj výbavy, pričom zostáva verná športovému DNA.
Dizajn a svetlá
Golf GTI vyniká agresívnejším dizajnom oproti štandardnému Golfu: špecifické nárazníky, červené prvky v mriežke a športové línie. Štandardné Matrix LED svetlá kombinujú vysoký výkon s adaptívnym svietením a statickým podsvietením rohov. Podvozok je o 15 mm nižší s upravenou geometriou a väčšími brzdami.
Motor
Pod kapotou nájdete 2.0 TSI turbobenzínový štvorvalec s výkonom 195 kW (265 k) a krútiacim momentom 371 Nm. Vďaka novému vstrekovaniu a budikovému cyklu zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,9 s (o 0,5 s rýchlejšie ako predchodca). Pohon predných kolies dopĺňa 7-stupňová DSG prevodovka a elektronický samosvorný diferenciál VAQ.
Interiér a výbava
Kabína ponúka športové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy, digitálny prístrojový panel so špeciálnou GT grafikou a 10.25" infotainment. Volant s hardwarovými tlačidlami a možnosťou úplného vypnutia stabilizačného systému dopĺňa 3-zónová klimatizácia. Kvalita materiálov prevyšuje konkurenciu, no lesklé plasty môžu pôsobiť lacnejšie.
Jazdné vlastnosti
V režime Comfort filtruje nerovnosti ako luxusné autá, v športovom režime poskytuje ostrú odozvu. Vďaka adaptívnemu podvozku a diferenciálu VAQ minimalizuje podtáčavosť. Hlučnosť pri 130 km/h dosahuje 69 dB, čo je prijateľné pre športový hatchback. Spotreba sa pohybuje od 7,1 l (mesto) po 10,4 l pri dynamickej jazde.
Variant Clubsport
Top verzia Clubsport pridáva 221 kW (300 k), športovejšie ladenie, výfuk Akrapovič a kované disky. Cena však výrazne stúpa – približuje sa k základnej verzii Golf R.
Konkurencia
V súčasnosti má Golf GTI minimálnu konkurenciu (Hyundai i30N končí, Megane RS nie je v ponuke). Kombinuje praktickosť bežného Golfu s emóciami športového auta, čo z neho robí unikát na trhu.
Plusy
- Vynikajúca kombinácia komfortu a športového výkonu
- Kvalitne spracovaný interiér
- Adaptívny podvozok s veľkým rozsahom nastavenia
- Dlhá tradícia a vysoká zhodnotiteľnosť
- Výborná praktickosť (374 l batožinový priestor)
Mínusy
- Vysoká cena s príplatkovými výbavami (nad 40 000 €)
- Obmedzená možnosť manuálnej prevodovky
- Lesklé plastové prvky v interiéri
- Umelo vytvorený zvuk motora v kabíne
- Prekonzervatívny dizajn oproti konkurencii
Modely značky Volkswagen
Amarok Arteon Beetle Caddy California Caravelle Crafter Cross Touran Golf Golf Plus Golf Variant ID.3 ID.4 ID.5 ID.7 ID.BUZZ Jetta Multivan Passat Passat Variant Polo Polo Variant Scirocco Sharan Sportsvan T-Cross T-Roc T5 Transporter Taigo Tayron Tiguan Touareg Touran UP XL1