- Značky áut
- Acura
- Alfa Romeo
- Alpine
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- BYD
- Cadillac
- Cenntro
- Citroën
- Cupra
- Dacia
- Dodge
- Dongfeng
- Donkenvoort
- DS
- Ferrari
- Fiat
- Fisker
- Ford
- GAZ
- Genesis
- Honda
- Hummer
- Hyundai
- Chevrolet
- Ineos
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaecoo
- Jaguar
- Jeep
- KGM
- KIA
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lotus
- Lucid
- Man
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- MG
- MHero
- Mini
- Mitsubishi
- Moto
- Nezaradené
- NIO
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Polestar
- Porsche
- Qoros
- Renault
- Rivian
- Rolls-Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Smart
- Ssangyong
- Subaru
- Suzuki
- Škoda
- Tesla
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Videá
MG HS PHEV
Zhrnutie video recenzie auta MG HS PHEV
Nová generácia MG HS Plug-in Hybrid predstavuje zaujímavú voľbu v kategórii stredne veľkých plug-in hybridných SUV. V ponuke od 38 990 € až po 100 490 € ponúka technologický pokrok a konkurencieschopnú cenu. V porovnaní s benzinovou verziou má vyššiu hmotnosť, prepracovaný podvozok a vylepšenú efektivitu.
Design
MG HS Plug-in Hybrid má robustný dizajn s dĺžkou takmer 4,7 metra. Svetlometné súpravy sú vybavené klasickými šošovkami s automatickým prepínaním medzi denným a stretávacím svetlom, no chýbajú pokročilé funkcie ako adaptívne svetlomety konkurencie. Kapota je pripevnená na pinových pérách, čo uľahčuje prístup k motoru. Podvozok je dodatočne chránený proti korózii, čo je lepšie riešenie ako u mnohých konkurentov.
Výkon
Pohonný systém kombinuje 1,5L turbo-benzínový motor (105 kW, 235 Nm) s elektromotorom (134 kW). Celkový systémový výkon je 200 kW. Motor pracuje v Millerovom cykle s vysokou tepelnou účinnosťou 43%. Multimodová prevodovka umožňuje plynulý prechod medzi elektrickým, hybridným a spalovacím režimom. Zrýchlenie 0–100 km/h trvá 6,9 sekundy, maximálna rýchlosť je obmedzená na 190 km/h.
Batéria a dobíjanie
Batéria typu LFP (lithium-železo-fosfátová) má kapacitu 21,4 kWh a reálny elektrický dojazd 85–100 km. Nabíja sa za 3,5 hodiny pri 6,6 kW. Chýba podpora DC rýchlonabíjania. Životnosť batérie je deklarovaná na 5 500 nabíjacích cyklov. Termomanžment zabezpečuje stabilnú prevádzku aj v extrémnych podmienkach.
Interiér
Kabína ponúka priestranné sedadlá s kvalitným potahom a dostatočným priestorom pre všetkých cestujúcich. Materiály sú na dotyk príjemné, no niektoré plastové časti pôsobia jednoducho. Problémom je nepresne dopasovaná schránka pred spolujazdcom a absencia vyhrievania volantu v najvyššej výbave. Infotainment systém má spomalené reakcie a preklady do slovenčiny obsahujú chyby. 360° kamera je však výborne rozlíšenie.
Jazdné vlastnosti
Podvozok je tužší ako pri benzinovej verzii, čo sa prejavuje pri prepadnutých nerovnostiach. Kabína je výborne odhlučnená – hladina hluku pri 130 km/h je len 65 dB, čo je lepšie ako u Volkswagen Touareg. Reakcie na plynový pedál v hybridnom režime sú niekedy oneskorené, čo znižuje dynamický zážitok. V športovom režime je odozva výrazne lepšia.
Spotreba
Pri kombinovanej jazde v meste (5,1 l/100 km), mimo mesta (5,8 l/100 km) a na diaľnici (8,6 l/100 km) bola celková priemerná spotreba 6,5 l/100 km. V čisto elektrickom režime auto prejde až 93 km. Systém dokáže inteligentne spravovať energiu – napríklad na diaľnici mierne dobíja batériu pomocou generátora.
Záver
MG HS Plug-in Hybrid je racionálna voľba pre tých, ktorí hľadajú priestranné SUV s dlhým elektrickým dojazdom za rozumnú cenu. Napriek niektorým nedostatkom v ergonómii a elektronike ponúka vysokú hodnotu za peniaze.
Plusy
- Dlhý reálny elektrický dojazd (až 100 km)
- Vynikajúce odhlučnenie kabíny
- Kvalitné spracovanie podvozku a antikorózna ochrana
- Konkurencieschopná cena v porovnaní s plug-in hybridmi
Mínusy
- Absencia vyhrievania volantu aj v top výbave
- Spomalený infotainment s chybnými prekladmi
- Omedzená reakcia na plyn v hybridnom režime
- Zmenšený kufrový priestor (441 l vs. 547 l u benzinovej verzie)