- Značky áut
- Acura
- Alfa Romeo
- Alpine
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- BYD
- Cadillac
- Cenntro
- Citroën
- Cupra
- Dacia
- Dodge
- Dongfeng
- Donkenvoort
- DS
- Ferrari
- Fiat
- Fisker
- Ford
- GAZ
- Genesis
- Honda
- Hummer
- Hyundai
- Chevrolet
- Ineos
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- KGM
- KIA
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lotus
- Lucid
- Man
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- MG
- MHero
- Mini
- Mitsubishi
- Moto
- Nezaradené
- NIO
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Polestar
- Porsche
- Qoros
- Renault
- Rivian
- Rolls-Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Smart
- Ssangyong
- Subaru
- Suzuki
- Škoda
- Tesla
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Videá
Hyundai Inster
Zhrnutie video recenzie elektromobilu Hyundai Inster.
Hyundai Inster je veľmi dôležitým modelom značky v segmente dostupných elektrických vozidiel, ktorý má ambíciu osloviť najmä mladých mestských vodičov. Vozidlo ponúka moderný dizajn, praktické rozmery pre mestskú premávku a rozumný dojazd aj vďaka väčšej batérii s kapacitou 49 kWh, ktorá umožňuje dojazd až 470 km.
Výbava a technológie
Inster je dostupný v troch výbavových stupňoch a so spomínanými dvoma batériami. V oblasti technológií nechýbajú funkcie ako Vehicle-to-Load (V2L), tepelné čerpadlo, digitálny kľúč (odomknutie a štartovanie pomocou smartfónu) či budúci Adventure paket pre terénnejšie využitie. Práve funkcia V2L umožňuje využívať energiu z auta na napájanie externých zariadení, ako je gril alebo elektronika počas kempovania.
Rozmery a využiteľnosť
Rázvor 2,5 metra robí z Insteru ideálne mestské vozidlo. V interiéri sa myslí na praktickosť – po sklopení zadných sedadiel vzniká rovná plocha vhodná aj na spanie s matracom. V zadnej časti nie je stredový tunel, čo prispieva k väčšiemu priestoru pre pasažierov. Vozidlo sa pýši veľmi dobrou manévrovateľnosťou v úzkych mestských uličkách, vrátane jednoduchého otočenia do protismeru na malom priestore.
Výhľad a kabína
Vďaka vyššej streche a veľkým sklám je výhľad z kabíny výborný. Spätné zrkadlá sú menšie, ale efektívne, a priestor medzi nimi a A-stĺpikmi poskytuje dobrú viditeľnosť. Digitálne spätné zrkadlo alebo centrálny displej (10,25") by mohli byť umiestnené vyššie pre lepší výhľad.
Spotreba a jazdné vlastnosti
Pri testovaní na 30 km dlhej trase, prevažne v mestskom režime, bola spotreba 20,6 kWh/100 km, pričom výrobca uvádza cieľovú spotrebu približne 14,5 kWh/100 km. V mestskom prostredí sa vozidlo cíti ako doma – jazdné vlastnosti, agilita a komfort sú na veľmi dobrej úrovni. Podvozok je príjemne naladený, oveľa komfortnejší ako v porovnaní s tvrdším podvozkom modelu Hyundai i10.
Interiér
Interiér kombinuje tradičnú filozofiu Hyundai s novým dizajnovým prístupom. Ovládanie je intuitívne, volant je príjemný na dotyk, spracovanie kvalitné aj napriek použitiu tvrdších plastov. Poteší množstvo odkladacích priestorov, bezdrôtová nabíjačka, USB-A, USB-C, a aj 220V zásuvka. Vzadu absentuje stredový tunel, čo zvyšuje komfort cestujúcich. Priestor je prekvapivo veľkorysý – v niektorých ohľadoch dokonca lepší ako v modeli i30.
Batožinový priestor a praktickosť
Batožinový priestor nie je najväčší, no veľmi variabilný. Bez problémov pojme kameramanskú výbavu či nákup a na bežné mestské potreby plne postačuje. Dizajnový jazyk v zadnej časti interiéru čerpá inšpiráciu z modelu Ioniq 5.
Hyundai Inster je čisto elektrickým modelom – v ponuke sa nepočíta so spaľovacím motorom. Je určený najmä mladšiemu publiku a bude súčasťou rôznych aktivít vrátane sponzorstva v oblasti e-športov. Veľkosťou sa nachádza niekde medzi segmentmi A a B, čo z neho robí veľmi zaujímavú voľbu.
Záver
Na prvý dojem Hyundai Inster napĺňa všetko, čo sľuboval. Je ideálny na každodenné mestské a prímestské jazdenie, ponúka zábavu aj komfort a navyše prekvapuje priestorom aj technologickým vybavením.
Plusy a mínusy
- Plusy
- Praktický a priestranný interiér
- Dobrý dojazd s väčšou batériou (až 470 km)
- Vynikajúca obratnosť v meste
- Moderné technológie vrátane V2L
- Komfortný podvozok
- Bohatá výbava s množstvom odkladacích priestorov
- Mínusy
- Vysoká spotreba v prvom teste (nad 20 kWh/100 km)
- Menší batožinový priestor
- Niektoré prvky (displej, spätné zrkadlo) by mohli byť umiestnené vyššie