Sledujte nás:

AutoTV Facebook AutoTV X AutoTV TikTok AutoTV Instagram

Zhrnutie video recenzie elektromobilu Hyundai Inster.



Hyundai Inster je veľmi dôležitým modelom značky v segmente dostupných elektrických vozidiel, ktorý má ambíciu osloviť najmä mladých mestských vodičov. Vozidlo ponúka moderný dizajn, praktické rozmery pre mestskú premávku a rozumný dojazd aj vďaka väčšej batérii s kapacitou 49 kWh, ktorá umožňuje dojazd až 470 km.

Výbava a technológie

Inster je dostupný v troch výbavových stupňoch a so spomínanými dvoma batériami. V oblasti technológií nechýbajú funkcie ako Vehicle-to-Load (V2L), tepelné čerpadlo, digitálny kľúč (odomknutie a štartovanie pomocou smartfónu) či budúci Adventure paket pre terénnejšie využitie. Práve funkcia V2L umožňuje využívať energiu z auta na napájanie externých zariadení, ako je gril alebo elektronika počas kempovania.

Rozmery a využiteľnosť

Rázvor 2,5 metra robí z Insteru ideálne mestské vozidlo. V interiéri sa myslí na praktickosť – po sklopení zadných sedadiel vzniká rovná plocha vhodná aj na spanie s matracom. V zadnej časti nie je stredový tunel, čo prispieva k väčšiemu priestoru pre pasažierov. Vozidlo sa pýši veľmi dobrou manévrovateľnosťou v úzkych mestských uličkách, vrátane jednoduchého otočenia do protismeru na malom priestore.

Výhľad a kabína

Vďaka vyššej streche a veľkým sklám je výhľad z kabíny výborný. Spätné zrkadlá sú menšie, ale efektívne, a priestor medzi nimi a A-stĺpikmi poskytuje dobrú viditeľnosť. Digitálne spätné zrkadlo alebo centrálny displej (10,25") by mohli byť umiestnené vyššie pre lepší výhľad.

Spotreba a jazdné vlastnosti

Pri testovaní na 30 km dlhej trase, prevažne v mestskom režime, bola spotreba 20,6 kWh/100 km, pričom výrobca uvádza cieľovú spotrebu približne 14,5 kWh/100 km. V mestskom prostredí sa vozidlo cíti ako doma – jazdné vlastnosti, agilita a komfort sú na veľmi dobrej úrovni. Podvozok je príjemne naladený, oveľa komfortnejší ako v porovnaní s tvrdším podvozkom modelu Hyundai i10.

Interiér

Interiér kombinuje tradičnú filozofiu Hyundai s novým dizajnovým prístupom. Ovládanie je intuitívne, volant je príjemný na dotyk, spracovanie kvalitné aj napriek použitiu tvrdších plastov. Poteší množstvo odkladacích priestorov, bezdrôtová nabíjačka, USB-A, USB-C, a aj 220V zásuvka. Vzadu absentuje stredový tunel, čo zvyšuje komfort cestujúcich. Priestor je prekvapivo veľkorysý – v niektorých ohľadoch dokonca lepší ako v modeli i30.

Batožinový priestor a praktickosť

Batožinový priestor nie je najväčší, no veľmi variabilný. Bez problémov pojme kameramanskú výbavu či nákup a na bežné mestské potreby plne postačuje. Dizajnový jazyk v zadnej časti interiéru čerpá inšpiráciu z modelu Ioniq 5.

Hyundai Inster je čisto elektrickým modelom – v ponuke sa nepočíta so spaľovacím motorom. Je určený najmä mladšiemu publiku a bude súčasťou rôznych aktivít vrátane sponzorstva v oblasti e-športov. Veľkosťou sa nachádza niekde medzi segmentmi A a B, čo z neho robí veľmi zaujímavú voľbu.

Záver

Na prvý dojem Hyundai Inster napĺňa všetko, čo sľuboval. Je ideálny na každodenné mestské a prímestské jazdenie, ponúka zábavu aj komfort a navyše prekvapuje priestorom aj technologickým vybavením.

Plusy a mínusy

  • Plusy
    • Praktický a priestranný interiér
    • Dobrý dojazd s väčšou batériou (až 470 km)
    • Vynikajúca obratnosť v meste
    • Moderné technológie vrátane V2L
    • Komfortný podvozok
    • Bohatá výbava s množstvom odkladacích priestorov
  • Mínusy
    • Vysoká spotreba v prvom teste (nad 20 kWh/100 km)
    • Menší batožinový priestor
    • Niektoré prvky (displej, spätné zrkadlo) by mohli byť umiestnené vyššie


Odporúčané