Sledujte nás:

AutoTV Facebook AutoTV X AutoTV TikTok AutoTV Instagram

Zhrnutie video recenzie auta Citroën C3 ELECTRIC



Dizajn

Keď som mal prvýkrát na test Citroën C3 so spaľovacím motorom, tešil som sa, kedy príde jeho elektrická verzia. A teraz je tu – elektrická C3, ktorá dáva v mestskom prostredí výborný zmysel. Na prvý pohľad sa od spaľovacej verzie líši len v detailoch, ako je modifikované evidenčné číslo či malé písmeno "E" vzadu – ide totiž o model ë-C3.

Aktuálny dizajn sa mi veľmi páči – pôsobí robustne, zároveň je kompaktný a funkčný. Vozidlo vyzerá väčšie, než v skutočnosti je, a napriek svojej malej veľkosti ponúka interiér s prekvapivo dostatkom priestoru. Všetky verzie C3 sú totožné čo sa týka rozmerov aj objemu batožinového priestoru. Benzínová verzia váži v prevádzkovom stave približne 1 250 kg, maximálne 1 620 kg, zatiaľ čo elektrická C3 váži 1 491 kg, resp. až 1 910 kg maximálne.

Interiér a ergonómia

Aj interiér ostáva v elektrickej verzii takmer nezmenený. Pochváliť musím umiestnenie prístrojového štítu – nachádza sa v zornom poli vodiča, takže nemusím sklápať zrak, aby som skontroloval rýchlosť alebo stav batérie. Displej je výborne čitateľný a ľahko dostupný.

Palubná doska je síce tvarovo zložitejšia, no neznamená to zložitejšie ovládanie. Všetky dôležité prvky sú sústredené do dotykovej obrazovky, ale ovládanie klimatizácie zostalo cez fyzické tlačidlá, čo určite poteší. Odkladacie priestory sú štandardné až nadštandardné – pred klimatizáciou je veľký priestor pre dva nápoje, ďalšie miesto je aj v lakťovej opierke a dverách.

Pohodlie a priestor

Posed za volantom je veľmi dobrý. Volant nie je úplne okrúhly, ale výborne sa drží a ovláda. Aj keď ide o malé auto, posed je relatívne vysoký a všetko mám po ruke – ergonómia je výborná. Pri sedení „sám za sebou“ je podlaha o niečo vyššie, takže uhol nôh nie je ideálny, no stále je to komfortné. V batožinovom priestore je základných 310 litrov, čo postačí aj na väčšie nákupy alebo víkendový výlet pre dvoch.

Výkon a technológie

Citroën ë-C3 je vyrábaný na Slovensku a dielenské spracovanie je na veľmi dobrej úrovni – nič nevrzgá, nepuká, všetko sedí ako má. Elektromotor pod prednou kapotou má výkon 83 kW, batéria je umiestnená v podlahe a má kapacitu 44 kWh. Podľa metodiky WLTP je dojazd 320 km, čo test v mestskom režime potvrdzuje – bez problémov sa dá prejsť 310 km. To znamená, že väčšine vodičov postačí nabíjanie raz za týždeň.

Palubná nabíjačka s výkonom 11 kW dobije batériu z 20 na 80 % za menej než 3 hodiny. Pri použití 100 kW DC rýchlonabíjačky trvá tento proces len 26 minút. Cenová politika je veľmi priaznivá – základná verzia elektrickej C3 stojí menej než 23 000 €, stredná výbava pod 25 000 €. V budúcnosti sa chystá aj verzia s menšou batériou s kapacitou 30 kWh, dojazdom okolo 200 km a cenou pod 20 000 €.

Jazdné vlastnosti a rekuperácia

Rozbeh z 0 km/h je okamžitý, plynulý a dynamický – pocitovo omnoho lepší než napovedajú čísla. Práve v meste – pri parkovaní, manévrovaní, kolónach – je rýchla odozva a jednoduchosť ovládania obrovskou výhodou. Ticho a komfort jednorýchlostnej prevodovky z nej robia mimoriadne príjemné mestské vozidlo.

Rekuperácia je aktívna automaticky po každom štarte. Jej intenzita je nastavená rozumne – nie je príliš silná ani slabá, no nedá sa detailne nastaviť, iba zjemniť cez tlačidlo. Celkovo však ide o veľmi dobre navrhnutý systém, ktorý výrazne zlepšuje jazdný komfort a efektivitu.

Záver

Elektrická Citroën C3 je výborným elektromobilom do mesta. Technológie, komfort, ticho a nízke prevádzkové náklady tvoria veľmi príjemný balík. Nie je to auto na diaľkové výlety naprieč Európou, ale v mestách či prímestských oblastiach ponúka prakticky ideálne riešenie mobility. Navyše je vyrábané na Slovensku, čo je ďalšie veľké plus.

Plusy a Mínusy

  • Plusy
    • Výborný dizajn a robustný vzhľad
    • Prekvapivo priestranný interiér
    • Kvalitné dielenské spracovanie
    • Tichý a dynamický elektrický pohon
    • Jednoduché ovládanie v meste
    • Nízka spotreba a rozumný dojazd
    • Rýchle nabíjanie a prijateľná cena
  • Mínusy
    • Menej vhodné na dlhé cesty mimo mesta
    • Rekuperácia má obmedzené možnosti nastavenia
    • Niektoré detaily dizajnu by mohli byť elegantnejšie (napr. predný znak)


Odporúčané