Sledujte nás:

AutoTV Facebook AutoTV X AutoTV TikTok AutoTV Instagram

Zhrnutie video recenzie auta Volvo XC90.



Volvo XC90 dostalo mierne kozmetické zmeny, ktoré mu dodávajú modernejší výraz. Nová maska chladiča, prepracované svetlomety a čierne lakovanie (v našom prípade) vytvárajú elegantný dojem. Chromová verzia pôsobí reprezentatívnejšie, najmä pri svetlejších odtieňoch laku, kde lepšie vyniknú línie karosérie. Aj po 11 rokoch na trhu druhá generácia XC90 stále vyzerá veľmi dobre.

Technológia svetlometov

Nové predné svetlomety sľubujú Matrix technológiu. Ich svietivosť, dĺžka dosvitu a rozptyl sú výborné – jedny z najlepších v segmente. Na druhej strane, samotná Matrix funkcia nie je úplne na takej úrovni, akú by sme od názvu očakávali.

Interiér

Interiér prešiel jemným, no dôležitým faceliftom. Nový stredový displej ponúka vyššie rozlíšenie, je jemnejší a čitateľnejší. Pribudli aj praktické funkcie, ako napríklad rýchly prístup k jazdným režimom. Ergonomické usporiadanie, kvalitné materiály a precízne spracovanie dotvárajú prémiový dojem. Testovaná verzia obsahovala aj špičkové elektricky ovládateľné sedadlá.

Bezpečnostné prvky na prvom mieste

Fixná hlavová opierka je navrhnutá pre maximálnu bezpečnosť krčnej chrbtice. Volvo sa právom pýši titulom jedného z najbezpečnejších výrobcov. Pripomienkou je aj emblém “Since 1959” – rok, kedy zaviedlo trojbodový bezpečnostný pás.

Luxusné prvky

Interiér zdobia reálny drevený dekor a krištáľový volič radiacej páky od značky Orrefors. Zadný rad sedadiel ponúka tri plnohodnotné miesta, nastaviteľné operadlá a posuv. V strede sa nachádza aj integrovaný detský podsedák – unikátna vlastnosť, ktorú inde takmer nenájdete.

Miesto pre všetkých cestujúcich

Priestoru je dostatok – aj pre 188 cm vysokého pasažiera. Panoramatická strecha neuberá miesto nad hlavou. Tretí rad sedadiel ponúka komfort pre deti, ale ani dospelý sa tam necíti stiesnene. Praktickým riešením je aj negatívne skosená podlaha, ktorá zvyšuje komfort sedenia.

Praktickosť

Aj pri plnom obsadení tretieho radu sedadiel zostáva veľkorysý batožinový priestor – dostatočný napríklad na skladací kočík a veľkú tašku. Poteší aj šikovná prepážka, ktorá bráni pohybu nákladu. Po sklopení zadných sedadiel vzniká úplne rovná plocha, škoda len, že ich nie je možné sklapať elektricky.

Výkon

Pod kapotou sa nachádza benzínový 2.0-litrový štvorvalec v kombinácii s elektromotormi. Výsledkom je systémový výkon 355 kW a 709 Nm. Z 0 na 100 km/h zrýchli za niečo vyše 5 sekúnd. K dispozícii je aj mild hybrid bez možnosti plug-in, s výkonom postačujúcim na zrýchlenie pod 8 sekúnd.

Vzduchový podvozok

Za príplatok približne 2000–2500 € dostanete vzduchový podvozok, ktorý zvyšuje komfort a zároveň umožňuje nastavovať svetlú výšku – napr. pri nástupe, nakladaní alebo pri jazde po diaľnici, kde dokáže znížiť spotrebu až o 1 liter/100 km. Testovaný kus mal obuté 21-palcové disky, no komfort bol aj tak na výbornej úrovni.

Zhrnutie

  • Plusy
    • Prémiové spracovanie a kvalitné materiály
    • Bezpečnostné prvky na špičkovej úrovni
    • Priestrannosť a komfort na všetkých sedadlách
    • Silný a kultivovaný plug-in hybridný pohon
    • Vzduchový podvozok s nastaviteľnou výškou
    • Veľký batožinový priestor aj pri 7-miestnom usporiadaní
    • Unikátne detaily ako integrovaný podsedák alebo Orrefors krištáľ
  • Mínusy
    • Matrix svetlá nesplnili úplne očakávania
    • Elektrické sklapanie zadných sedadiel chýba
    • Dvere sa neotvárajú do pravého uhla

Modely značky Volvo

C40 EX30 EX90 S60 S90 V40 V60 V70 V90 XC40 XC60 XC70 XC90

Typy

SUV

Tagy

Hybrid Plug-in



Odporúčané