Sledujte nás:

AutoTV Facebook AutoTV X AutoTV TikTok AutoTV Instagram

Zhrnutie video recenzie auta Volkswagen Touareg R-line.



Modernizovaný Volkswagen Touareg prináša zmeny najmä v prednej časti vozidla. Nový dizajn masky chladiča pôsobí mohutnejšie a dynamickejšie. Najvýraznejšou novinkou sú inteligentné svetlomety IQLIGHT HD Matrix s viac ako 9000 LED segmentmi v každom svetlomete. Tieto svetlomety dokážu precízne osvetliť cestu, neoslňovať ostatných vodičov, reagujú na dopravné značky aj chodcov a fungujú v kombinácii so systémom Dynamic Light Assist. Ich účinnosť je najviac badateľná na diaľnici, kde výrazne zvyšujú komfort a bezpečnosť jazdy.

Vzadu pribudol LED pásik prepájajúci svetlá a prvýkrát v Európe má Volkswagen podsvietené logo. Batožinový priestor ostal nezmenený – v základnej konfigurácii má objem 810 litrov a po sklopení sedadiel až 1800 litrov.

Motorizácia

Testovaný model Touareg bol vybavený osvedčeným 3.0-litrovým šesťvalcovým naftovým motorom V6 s výkonom 210 kW (286 koní) a krútiacim momentom 600 Nm. Tento motor je známy svojou kultivovanosťou a plynulým chodom. V spojení s 8-stupňovou automatickou prevodovkou ZF tvorí veľmi vyvážený pohonný celok. Prevodovka radí hladko a logicky, hoci reakcia pri prudkom zošliapnutí plynu by mohla byť o niečo svižnejšia.

Podvozok s adaptívnym vzduchovým pružením a natáčaním zadnej nápravy výrazne zlepšuje jazdný komfort aj ovládateľnosť. Auto je mimoriadne stabilné a zároveň pohodlné, čo oceníte pri dlhých trasách i svižnej jazde mimo mesta.

Interiér

Interiér nového Volkswagen Touareg sa nesie v duchu prémiovej kvality. Hoci výraznejšie zmeny v rámci modernizácie nenastali, stále ide o veľmi dobre spracovaný a príjemný priestor. Testovaný model vo výbave Airline ponúka pohodlné a plne nastaviteľné sedadlá, ktoré možno nastavovať aj cez infotainment. Nechýba ani nový digitálny kokpit s uhlopriečkou 15 palcov a vysokým rozlíšením.

Infotainment podporuje bezdrôtové Apple CarPlay aj Android Auto, ako aj bezdrôtové nabíjanie. Naopak, sklamaním je základná audiosústava (bez prémiového Dynaudio) a tiež len zadná parkovacia kamera bez 360° systému, čo je pri aute za 2 milióny korún prekvapením. Kvalita obrazu parkovacej kamery tiež nezodpovedá cenovej hladine.

Verzie

Základný model Touaregu s naftovým šesťvalcom začína tesne pod hranicou 1,5 milióna CZK. Testovaná verzia Airline sa pohybuje okolo 2 miliónov CZK a vrcholná verzia Touareg R (plug-in hybrid s výkonom 340 kW) atakuje hranicu 2,5 milióna CZK. Dostupná je aj benzínová verzia V6 3.0 TSI s výkonom 250 kW.

Záver

Modernizovaný Volkswagen Touareg je výborným príkladom toho, ako má vyzerať facelift prémiového SUV. Prináša najmä technologické vylepšenia v oblasti svetiel, zachováva osvedčené motorizácie a výborný podvozok. Slabinou zostáva absencia niektorých prvkov vo výbave, ktoré by v tejto cenovej kategórii mali byť samozrejmosťou.

Plusy a mínusy

  • Plusy:
    • Špičkové HD Matrix svetlomety
    • Kultivovaný a výkonný šesťvalcový motor
    • Vynikajúci podvozok so vzduchovým pružením a natáčaním zadnej nápravy
    • Prémiové spracovanie interiéru
    • Bezdrôtové technológie (Apple CarPlay, Android Auto, nabíjanie)
  • Mínusy:
    • Chýbajúca 360° kamera vo vyššej výbave
    • Slabé rozlíšenie zadnej parkovacej kamery
    • Oneskorená reakcia prevodovky pri prudkej akcelerácii


Odporúčané