- Značky áut
- Acura
- Alfa Romeo
- Alpine
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- BYD
- Cadillac
- Cenntro
- Citroën
- Cupra
- Dacia
- Dodge
- Dongfeng
- Donkenvoort
- DS
- Ferrari
- Fiat
- Fisker
- Ford
- GAZ
- Genesis
- Honda
- Hummer
- Hyundai
- Chevrolet
- Ineos
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- KGM
- KIA
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lotus
- Lucid
- Man
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- MG
- MHero
- Mini
- Mitsubishi
- Moto
- Nezaradené
- NIO
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Polestar
- Porsche
- Qoros
- Renault
- Rivian
- Rolls-Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Smart
- Ssangyong
- Subaru
- Suzuki
- Škoda
- Tesla
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Videá
ŠKODA ENYAQ
Zhrnutie video recenzie auta Škoda Enyaq.
V tejto recenzii sa pozrieme na faceliftovanú verziu modelu Škoda Enyaq . Hoci ide len o facelift, zmeny na vozidle sú výrazné najmä v prednej časti, kde dominuje nový „Tech Deck Face“. Tento dizajnový prvok integruje všetky senzory – ako radar či kameru – za plastový panel, čím pôsobí čisto a esteticky.
Dizajnové zmeny
Nový svetelný pás spája denné svetlá a zároveň slúži ako smerovky. Hlavné svetlomety môžu byť vybavené Matrix LED technológiou s až 36 segmentmi. Vylepšená bola aj aerodynamika – odpor vzduchu má hodnotu len 0,26 pri klasickej verzii a 0,23 pri verzii Coupé. K dispozícii sú nové disky kolies, lakované plastové prvky a atraktívna zeleno-hnedá metalíza.
Zadná časť a batožinový priestor
Zadné svetlá dostali novú grafiku, no inak zostáva zadná časť takmer nezmenená. Batožinový priestor má kapacitu 585 litrov (klasická verzia) alebo 570 litrov (Coupé). Novinkou je QR kód v kufri, po ktorého načítaní si viete pozrieť video s praktickými tipmi na využitie batožinového priestoru. K dispozícii sú rôzne priehradky a dvojité dno.
Priestor a komfort
Interiér ponúka kráľovský priestor, najmä na zadných sedadlách. Vodič s výškou 180 cm má dostatok miesta na nohy aj nad hlavou, a to aj vďaka absencii panoramatickej strechy. Trojzónová klimatizácia je v štandardnej výbave. Vpredu sú vyhrievané sedadlá a množstvo asistenčných systémov ako sledovanie mŕtveho uhla či adaptívny tempomat.
Interiér a technológie
Architektúra interiéru zostáva podobná ako pred faceliftom, no teraz je tu väčší 13,5-palcový displej s novým, rýchlejším infotainment systémom. Systém je prehľadný a ponúka rôzne možnosti prispôsobenia. Užitočnou funkciou je napríklad jedným klikom vypnúť všetko vyhrievanie v aute. Ovládač smeru je stále na stredovej konzole, nechýba bezdrôtové nabíjanie, dve USB-C zásuvky a veľká lakťová opierka.
Kvalita spracovania
Interiér je teraz menej lesklý, dominujú matné a odolnejšie materiály. Textilné čalúnenie pôsobí kvalitne a pohodlne, nie je nutnosťou mať kožené sedadlá. Sedadlá poskytujú výbornú oporu. Jediným estetickým nedostatkom môže byť absencia loga značky Škoda na volante – nahradené je len nápisom.
Ovládanie
Za volantom je malý, 5-palcový digitálny prístrojový panel, ktorý výborne dopĺňa voliteľný head-up displej. Praktickou novinkou je možnosť automatického parkovania cez aplikáciu MyŠkoda – auto sa dokáže samo pohnúť dopredu, ak je zablokovaný vstup do vozidla.
Jazdné vlastnosti
Pocit z jazdy sa od predchádzajúcej verzie zásadne nelíši. Podvozok je komfortný aj s 20-palcovými kolesami a zvláda nerovnosti bez problémov. Stále sú tu bubnové brzdy vzadu, čo je síce kontroverzné, no vďaka účinnej rekuperácii to nie je problém. Rekuperácia je prítomná, no chýbajú pádla pod volantom na jej manuálne nastavenie – ovládanie je možné len cez infotainment alebo brzdový pedál, ktorý má dlhší chod.
Výkony a motorizácie
Model 60 ponúka výkon 204 koní a 310 Nm. Verzia 85 má výkonnejší zadný elektromotor s 286 koňmi. Model 85x má rovnaký výkon ako 85, ale pridáva pohon všetkých štyroch kolies. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h je pri verzii 60 približne 8,1 sekundy.
Dojazd a nabíjanie
Škoda udáva dojazd pre verziu 60 na úrovni 430 km, v reálnej jazde sa zobrazoval dojazd 350 km. Model 60 má batériu s kapacitou 63 kWh, modely 85 a 85x majú 82 kWh batériu (využiteľných 77 kWh). Nabíjací výkon sa líši – model 85x dosahuje až 175 kW, no verzia 85 len 135 kW.
Cena a výbava
Základná cena modelu Enyaq 60 začína od približne 44 000 €, 85 od 48 000 €, a 85x od 53 610 €. Aktuálne je k dispozícii aj zľava 3000 € pre všetky verzie. Výbava Sportline (od 49 000 €) ponúka atraktívnejší dizajn a viac výbavy, vrátane Matrix LED svetiel už v štandarde.
Zhrnutie
- Plusy:
- Moderný dizajn prednej časti
- Výborná aerodynamika
- Veľký vnútorný priestor, najmä vzadu
- Kvalitný infotainment a praktické funkcie
- Komfortný podvozok
- Možnosť automatického parkovania cez aplikáciu
- Mínusy:
- Chýbajú pádla pod volantom na ovládanie rekuperácie
- Rozdielne nabíjacie výkony medzi verziami
- Nutnosť výberu balíčkov vo výbave (obmedzená individualizácia)