AUTOTV.SK
85 video testov

Fiat Grande Panda

Zhrnutie video recenzie auta Fiat Grande Panda



Fiat oživuje ďalšiu ikonu zo svojej bohatej histórie – legendárnu Pandu. Nová generácia s názvom Grande Panda je výrazne inšpirovaná prvou generáciou z roku 1980, ktorú navrhol Giorgetto Giugiaro. V tomto teste sa pozrieme na elektrickú verziu vo výbave La Prima, ktorej cena sa pohybuje okolo 27 000 €.

Rozmery a dizajn

Nová Grande Panda je kompaktný mestský crossover s dizajnom, ktorý výrazne čerpá z retro štýlu prvej generácie. Pôsobí robustne, má vysokú svetlú výšku a množstvo hranatých detailov. Zaujímavosťou je integrovaný nabíjací kábel ukrytý priamo v prednej časti auta.

Auto je postavené na lacnej Smart Car Platform koncernu Stellantis a zdieľa techniku napríklad s Citroën C3 alebo Opel Frontera. Vyrába sa v Srbsku, v závode Fiat Serbia Kragujevac.

Interiér

Interiér je plný zaujímavých dizajnových riešení a farebných kombinácií. Použité sú recyklované materiály a niekoľko prvkov odkazuje na pôvodnú PANDU z 80. rokov, napríklad kastlík vyrobený z bambusového vlákna. Cestujúci na zadných sedadlách majú dostatok priestoru, komfort je prekvapivo vysoký aj pre dospelých.

Kufor má kapacitu 360 litrov, čo je na túto kategóriu veľmi dobrý údaj, a hybridná verzia dokonca ponúka 402 litrov. Zadné operadlá sa dajú sklápať v pomere 60:40.

Výbava

Testovaná výbava La Prima obsahuje parkovacie senzory vpredu aj vzadu, cúvaciu kameru, dotykový displej, vyhrievaný volant a čelné sklo, kľúčové odomykanie však chýba. Predné svetlomety sú v základnej verzii halogénové, no testované auto malo kvalitné LED svetlá.

Pohon

Elektrický motor s výkonom 83 kW (113 k) a krútiacim momentom 122 Nm poskytuje skromnú dynamiku. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 11 s, maximálna rýchlosť je 132 km/h. Reakcia na plynový pedál je pomalšia, čo je u mestského elektromobilu trochu sklamaním.

Auto má veľmi jednoduchý podvozok, vpredu McPherson a vzadu jednoduchú nápravu. Komfort jazdy je však prekvapivo dobrý, až na tupé dorazy predných tlmičov. Na 16" kolesách so špeciálnymi pneumatikami Goodyear EfficientGrip je jazda tichá a stabilná.

Batéria a nabíjanie

Vozidlo používa LFP batériu s hrubou kapacitou 44 kWh (využiteľná 41,3 kWh). Nabíjanie striedavým prúdom je dostupné s výkonom 7 kW, s príplatkom 300 € je možné získať aj 11 kW verziu. Na DC rýchlonabíjačke dokáže prijať až 100 kW – nabitie z 20 na 80 % trvá cca 27 minút.

V reálnej prevádzke sa dojazd pohybuje od 160 km (diaľnica) do 260 km (mesto), priemerne však cca 200 km. Palubný počítač zatiaľ neudáva presné hodnoty spotreby.

Celkové dojmy

Fiat Grande Panda v elektrickej verzii je dizajnovo nápaditý mestský crossover s množstvom kreatívnych riešení. Zaujme svojou cenou, výbavou a praktickými prvkami ako zabudovaný pružný kábel. Dynamika však zaostáva a reakcia na plyn je pomalšia.

Auto je ideálne pre mestskú prevádzku, nenáročného používateľa a ekologicky zmýšľajúceho zákazníka, ktorý ocení recyklované materiály a jednoduchú techniku.

Zhrnutie

  • Plusy:
    • Zaujímavý retro dizajn s praktickými detailmi
    • Priestranný interiér a veľký kufor
    • Dobrý komfort jazdy na mestských cestách
    • Integrovaný pružný nabíjací kábel
    • Dobrá základná výbava (La Prima)
    • Cena základnej verzie od cca 16 000 € (benzínová)
    • Rýchle DC nabíjanie (100 kW)
    • Ekologické materiály a recyklovaný plast
  • Mínusy:
    • Pomalá reakcia na plynový pedál
    • Chýba rekuperácia a jazdné režimy
    • Priemerný dojazd cca 200 km
    • Tupé dorazy predných tlmičov

Video test auta bol pridaný do značky Fiat 11.07.2025 a zaradený medzi typy Hatchback

Testy áut značky Fiat

Abarth 500 Esseesse
Abarth 500 Esseesse
Fiat 500 1.2 8V
Fiat 500 1.2 8V
Fiat 500e 42kWh
Fiat 500e 42kWh
Fiat 500L Living
Fiat 500L Living
Fiat 500X 1,6 Multijet
Fiat 500X 1,6 Multijet
Fiat 600e La Prima
Fiat 600e La Prima

Prenajať auto FIAT

Typy

Odporúčané testy áut

Všetky testy