- Značky áut
- Acura
- Alfa Romeo
- Alpine
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- BYD
- Cadillac
- Cenntro
- Citroën
- Cupra
- Dacia
- Dodge
- Dongfeng
- Donkenvoort
- DS
- Ferrari
- Fiat
- Fisker
- Ford
- GAZ
- Genesis
- Honda
- Hummer
- Hyundai
- Chevrolet
- Ineos
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- KGM
- KIA
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lotus
- Lucid
- Man
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- MG
- MHero
- Mini
- Mitsubishi
- Moto
- Nezaradené
- NIO
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Polestar
- Porsche
- Qoros
- Renault
- Rivian
- Rolls-Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Smart
- Ssangyong
- Subaru
- Suzuki
- Škoda
- Tesla
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Videá
AUDI S5 3.0 TFSI quattro
Zhrnutie video recenzie auta Audi S5 3.0 TFSI quattro .
Dizajn a rozmery
Nová Audi S5 je aktuálnym vrcholom radu A5 a oproti predchádzajúcim generáciám pôsobí podstatne väčšie a mohutnejšie. Auto váži okolo 1,9 tony a disponuje benzínovým mild hybridným pohonom, ktorý pridáva približne 200 kg hmotnosti. Vďaka natiahnutému rázvoru (približne 2900 mm) a širšiemu postaveniu (o 1,5 cm širšia karoséria) pôsobí auto stabilnejšie a dospelejšie.
Technický základ a porovnanie s A6 Avant
Základná technika zdieľa množstvo komponentov s väčšou A6 Avant. Predná a zadná náprava využívajú hliníkové zavesenie kolies, podvozok je vybavený adaptívnym odpružením, a hoci nejde o vzduchové pruženie, komfort je na veľmi vysokej úrovni. Rovnako ako A6 má aj S5 pozdĺžne uložený motor a nový typ pohonu quattro ultra.
Pohon quattro ultra so športovým zadným diferenciálom
S5-ka disponuje vylepšeným systémom quattro ultra, tentokrát však bez odpojiteľného kardanu, čo je zásadný rozdiel oproti bežnej verzii. Nový športový zadný diferenciál umožňuje prenos krútiaceho momentu medzi zadnými kolesami aj pri stabilnej alebo klesajúcej úrovni plynu. Pri jazde v zákrutách efektívne pomáha vozidlo nasmerovať a zvyšuje agilitu. V praxi to znamená citeľné zlepšenie ovládateľnosti, hlavne pri dynamickej jazde.
Jazdné vlastnosti a komfort
Audi S5 pôsobí ako skutočné manažérske gran turismo. V komfortnom režime je podvozok výborne naladený, auto krásne filtruje nerovnosti, pláva po ceste a vďaka adaptívnym tlmičom sa približuje úrovni vzduchového podvozku. Pôsobí pevne, zároveň pružne, a výborne maskuje svoju hmotnosť.
Jazda je tichá, akustické sklá sú však len za príplatok. Vozidlo sa vďaka výbornej aerodynamike (nízky koeficient odporu) a vyššej zotrvačnosti v režime jazdy bez plynu pohybuje veľmi plynulo. Mild hybridný systém nebrzdí rekuperáciou, ale využíva točenie kolies pre generovanie energie, čo zvyšuje plynulosť.
Prevodovka
Automatická 7-stupňová dvojspojková prevodovka DSG funguje hladko a spolupráca s elektromotorom pri radení je veľmi dobre vyladená. Preraďovanie medzi režimami (napr. D a R) je rýchlejšie ako v porovnateľných modeloch z koncernu Volkswagen. V športovom režime je reakcia ostrejšia, no stále decentná a kultivovaná.
Platforma
Nová S5 je postavená na úplne novej platforme PPC (Premium Platform Combustion), rovnakej ako nové modely A6 a A7. Dizajnovo ju odlíšite podľa strieborných ozdobných prvkov ako hokejky v prednej maske, strieborné kryty spätných zrkadiel, spodné lišty a odlišný nárazník. Športový adaptívny podvozok je v S5 oproti štandardnej A5 znížený o 20 mm, čo prispieva k agresívnejšiemu výrazu a lepšiemu jazdnému správaniu.
Zhrnutie
- Plusy
- Výborný športový diferenciál quattro ultra
- Precízny podvozok a vysoký komfort jazdy
- Silný benzínový mild hybridný motor
- Rýchla a kultivovaná prevodovka DSG
- Dobré jazdné vlastnosti aj v komfortnom režime
- Výrazný dizajn a kvalitné spracovanie
- Mínusy
- Akustické sklá len za príplatok
- Niektoré funkcie a výbava dostupné len za príplatok
- Vysoká pohotovostná hmotnosť