- Značky áut
- Acura
- Alfa Romeo
- Alpine
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- BYD
- Cadillac
- Cenntro
- Citroën
- Cupra
- Dacia
- Dodge
- Dongfeng
- Donkenvoort
- DS
- Ferrari
- Fiat
- Fisker
- Ford
- GAZ
- Genesis
- Honda
- Hummer
- Hyundai
- Chevrolet
- Ineos
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- KGM
- KIA
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lotus
- Lucid
- Man
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- MG
- MHero
- Mini
- Mitsubishi
- Moto
- Nezaradené
- NIO
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Polestar
- Porsche
- Qoros
- Renault
- Rivian
- Rolls-Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Smart
- Ssangyong
- Subaru
- Suzuki
- Škoda
- Tesla
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Videá
AUDI Q5
Zhrnutie video recenzie auta Audi Q5
Úvod
Audi Q5 je zlatým dobytkom značky - globálny bestseller s ročným predajom 300 000 kusov. Tretia generácia prichádza s ambicióznym zámerom posunúť segment prémiových SUV. Platformu PPC zdieľa s novým Audi A6, no Q5 využíva jej "vysoký variant". Testovaný model kombinoval asfaltové cesty aj špeciálnu skúšku na šotolinových tratiach.
Exteriér
Design tretiej generácie výrazne pokročil oproti predchodcom. Zadná časť fascinuje dynamickou líniou svetiel s premenlivými obrazcami a praktickým bezdotykovým otváraním kufra (senzor pod malou šípkou). Aerodynamicky tvarovaný trup s charakteristickými LED pruhmi a agresívnejším nárazníkom evokuje príbuznosť s Porsche. Farebné riešenie testovaného modelu (kávová metalíza + čierne disky) minimalizuje viditeľnosť nečistôt.
Jazdné vlastnosti
Adaptívny podvozok s možnosťou výškového nastavenia (až 60 mm) exceluje na serpentínach. V režime Offroad Plus zvládol extrémnu šotolinovú skúšku bez vrzgov a s výnimočnou izoláciou kameniva. Pneumatický podvozok ponúka plynulé prepínanie medzi komfortným a športovým režimom. Výrazne redukovaný je aj aerodynamický hluk - predné sklo má štandardnú dvojitú izoláciu, pričom za príplatok je dostupný aj bočný dvojskiel.
Interiér
Kabína potláča internetové fámy o poklese kvality - materiály a spracovanie sú na prémiovej úrovni. Praktické riešenie ponúka posuvná zadná lavica (10 cm) pre variabilné úpravy batožinového priestoru. Kritiku si však vyslúžilo dotykové ovládanie klimatizácie, ktoré vyžaduje vizuálnu pozornosť a odvádza od riadenia. Fyzické tlačidlá by boli funkčnejšie. Multimediálny systém s reštriktívnym nastavením otáčok (pre SQ5 od 2000 ot/min) pôsobí umelo.
Motorizácie
Na slovenskom trhu dominuje 2.0 TDI diesel (testovaná 200k verzija), doplnený o 2.0 TFSI benzín a vrcholný 3.0 TFSI v SQ5. Prevodovka je výhradne automatická - absencia manuálu nie je cititeľná. Športový variant SQ5 (367 k, 555 Nm) ohúri charakteristickým basovým zvukom výfuku, čo je v súčasnosti výnimočný fenomén v segmente.
Záver
Tretia generácia Q5 predstavuje cititeľný pokrok v jazdných vlastnostiach a dizajne. Napriek izolovaným kompromisom v ovládaní zostáva benchmarkom v kategórii. Audi týmto modelom potvrdzuje vernosť spaľovacím motorom aj v elektrizujúcej dobe.
Zhrnutie
Plusy
- Vynikajúca izolácia hluku a kameniva z podvozku
- Adaptívny pneumatický podvozok s výškovou reguláciou
- Pokročilý dizajn svetiel (premenné obrazce, bezdotykové otváranie kufra)
- Výborná variabilita interiéru (posuvná zadná lavica)
- Charakteristický zvuk výfuku v SQ5 verzii
Mínusy
- Nepraktické dotykové ovládanie klimatizácie
- Umelo obmedzený zvuk motora v SQ5 (reštriktívne nastavenie otáčok)
- Chýbajúce fyzické ovládacie prvky základných funkcií