- Značky áut
- Acura
- Alfa Romeo
- Alpine
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- BYD
- Cadillac
- Cenntro
- Citroën
- Cupra
- Dacia
- Dodge
- Dongfeng
- Donkenvoort
- DS
- Ferrari
- Fiat
- Fisker
- Ford
- GAZ
- Genesis
- Honda
- Hummer
- Hyundai
- Chevrolet
- Ineos
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- KGM
- KIA
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lotus
- Lucid
- Man
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- MG
- MHero
- Mini
- Mitsubishi
- Moto
- Nezaradené
- NIO
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Polestar
- Porsche
- Qoros
- Renault
- Rivian
- Rolls-Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Smart
- Ssangyong
- Subaru
- Suzuki
- Škoda
- Tesla
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Videá
Zhrnutie video recenzie auta Peugeot 508 PSE
Peugeot 508 PSE zaujme na prvý pohľad nádherným dizajnom. Predná maska s integrovanými svetlometmi pôsobí elegantne a zároveň športovo. Bočná línia vozidla je dynamická, vďaka zníženému profilu a aerodynamickým prvkom na prahoch aj zadnom nárazníku. Biela farba karosérie zvýrazňuje čisté línie vozidla. Celkový dizajn je prirovnávaný k francúzskej verzii Audi RS6, čo je veľká pochvala pre dizajnérov Peugeotu.
Batožinový priestor a praktickosť
Kufor má objem 530 litrov, čo nie je najviac v triede, no ponúka dostatočný a štvorcový priestor. Nakladacia hrana je prakticky tvarovaná a plastový okraj chráni lak pri manipulácii. Pre bežnú rodinu s jedným alebo dvoma deťmi je batožinový priestor postačujúci, no pre rodiny, ktoré často cestujú na dovolenky s veľkým množstvom vecí, môže byť obmedzujúci. Po sklopení zadných sedadiel sa objem zväčší na 1 780 litrov.
Bezpečnostný systém ESC
Jedným z najväčších plusov 508 PSE je veľmi kvalitne spracovaný systém ESC (elektronická stabilizácia vozidla). Počas testovania na uzavretom polygóne v Centre bezpečnej jazdy bolo jasne vidieť, ako systém efektívne reaguje na podmienky straty priľnavosti. ESC brzdí jednotlivé kolesá podľa potreby a vytvára bod stáčania, čím pomáha vodičovi bezpečne zvládnuť šmyk. Systém zasahuje veľmi rýchlo, plynulo a efektívne – v prípade nedotáčavého aj pretáčavého šmyku.
Pohon a jazdné vlastnosti
Verzia PSE (Peugeot Sport Engineered) ponúka kombinovaný výkon 360 koní vďaka preplňovanému 1.6-litrovému benzínovému motoru a dvom elektromotorom (vpredu a vzadu). Výkon je distribuovaný na všetky štyri kolesá. Auto akceleruje svižne a drží sa v zákrutách veľmi stabilne, najmä v režime 4x4. Hybridný systém je dobre vyladený a najmä v režime Comfort je auto kultivované a pohodlné.
Spotreba paliva
Počas týždenného testu, bez dobíjania batérie, bola kombinovaná spotreba približne 6,8 litra na 100 km. V meste a na okreskách sa dá jazdiť úsporne. Pri diaľničnom tempe 110–120 km/h stúpa spotreba na 7,2–7,8 litra. Pri vyšších rýchlostiach (150–160 km/h) dosahuje spotreba okolo 9,8 litra, čo vzhľadom na výkon nie je zlé. Hybridný systém je efektívny, najmä pri jazde v režime Comfort alebo Hybrid.
Zážitok z jazdy
Auto pôsobí športovo, no zároveň zostáva pohodlné. V režime Sport sa správanie vozidla mení – motor sa viac ozýva, prevodovka radí agresívnejšie a zapája sa pohon zadných kolies. V zákrutách je stabilné a aj pri vyššej rýchlosti ponúka vodičovi istotu. Aj keď ide o plug-in hybrid, jazdný zážitok je veľmi blízky športovým vozidlám.
Zhrnutie
- Plusy
- Výrazný a atraktívny dizajn
- Kvalitne spracovaný systém ESC
- Dobré jazdné vlastnosti v zákrutách
- Primeraná spotreba vzhľadom na výkon
- Stabilita a istota pri vyšších rýchlostiach
- Mínusy
- Relatívne malý batožinový priestor v porovnaní s konkurenciou
- Vysoká spotreba pri rýchlej diaľničnej jazde
- Diffuzor môže prekážať pri manipulácii s kufrom