Sledujte nás:

AutoTV Facebook AutoTV X AutoTV TikTok AutoTV Instagram

Zhrnutie video recenzie auta Peugeot 508 PSE



Peugeot 508 PSE zaujme na prvý pohľad nádherným dizajnom. Predná maska s integrovanými svetlometmi pôsobí elegantne a zároveň športovo. Bočná línia vozidla je dynamická, vďaka zníženému profilu a aerodynamickým prvkom na prahoch aj zadnom nárazníku. Biela farba karosérie zvýrazňuje čisté línie vozidla. Celkový dizajn je prirovnávaný k francúzskej verzii Audi RS6, čo je veľká pochvala pre dizajnérov Peugeotu.

Batožinový priestor a praktickosť

Kufor má objem 530 litrov, čo nie je najviac v triede, no ponúka dostatočný a štvorcový priestor. Nakladacia hrana je prakticky tvarovaná a plastový okraj chráni lak pri manipulácii. Pre bežnú rodinu s jedným alebo dvoma deťmi je batožinový priestor postačujúci, no pre rodiny, ktoré často cestujú na dovolenky s veľkým množstvom vecí, môže byť obmedzujúci. Po sklopení zadných sedadiel sa objem zväčší na 1 780 litrov.

Bezpečnostný systém ESC

Jedným z najväčších plusov 508 PSE je veľmi kvalitne spracovaný systém ESC (elektronická stabilizácia vozidla). Počas testovania na uzavretom polygóne v Centre bezpečnej jazdy bolo jasne vidieť, ako systém efektívne reaguje na podmienky straty priľnavosti. ESC brzdí jednotlivé kolesá podľa potreby a vytvára bod stáčania, čím pomáha vodičovi bezpečne zvládnuť šmyk. Systém zasahuje veľmi rýchlo, plynulo a efektívne – v prípade nedotáčavého aj pretáčavého šmyku.

Pohon a jazdné vlastnosti

Verzia PSE (Peugeot Sport Engineered) ponúka kombinovaný výkon 360 koní vďaka preplňovanému 1.6-litrovému benzínovému motoru a dvom elektromotorom (vpredu a vzadu). Výkon je distribuovaný na všetky štyri kolesá. Auto akceleruje svižne a drží sa v zákrutách veľmi stabilne, najmä v režime 4x4. Hybridný systém je dobre vyladený a najmä v režime Comfort je auto kultivované a pohodlné.

Spotreba paliva

Počas týždenného testu, bez dobíjania batérie, bola kombinovaná spotreba približne 6,8 litra na 100 km. V meste a na okreskách sa dá jazdiť úsporne. Pri diaľničnom tempe 110–120 km/h stúpa spotreba na 7,2–7,8 litra. Pri vyšších rýchlostiach (150–160 km/h) dosahuje spotreba okolo 9,8 litra, čo vzhľadom na výkon nie je zlé. Hybridný systém je efektívny, najmä pri jazde v režime Comfort alebo Hybrid.

Zážitok z jazdy

Auto pôsobí športovo, no zároveň zostáva pohodlné. V režime Sport sa správanie vozidla mení – motor sa viac ozýva, prevodovka radí agresívnejšie a zapája sa pohon zadných kolies. V zákrutách je stabilné a aj pri vyššej rýchlosti ponúka vodičovi istotu. Aj keď ide o plug-in hybrid, jazdný zážitok je veľmi blízky športovým vozidlám.

Zhrnutie

  • Plusy
    • Výrazný a atraktívny dizajn
    • Kvalitne spracovaný systém ESC
    • Dobré jazdné vlastnosti v zákrutách
    • Primeraná spotreba vzhľadom na výkon
    • Stabilita a istota pri vyšších rýchlostiach
  • Mínusy
    • Relatívne malý batožinový priestor v porovnaní s konkurenciou
    • Vysoká spotreba pri rýchlej diaľničnej jazde
    • Diffuzor môže prekážať pri manipulácii s kufrom

Modely značky Peugeot

108 2008 208 3008 301 308 308 SW 408 5008 508 e-Expert Partner RCZ Rifter Traveller

Typy

Kombi



Odporúčané