- Značky áut
- Acura
- Alfa Romeo
- Alpine
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- BYD
- Cadillac
- Cenntro
- Citroën
- Cupra
- Dacia
- Dodge
- Dongfeng
- Donkenvoort
- DS
- Ferrari
- Fiat
- Fisker
- Ford
- GAZ
- Genesis
- Honda
- Hummer
- Hyundai
- Chevrolet
- Ineos
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- KGM
- KIA
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lotus
- Lucid
- Man
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- MG
- MHero
- Mini
- Mitsubishi
- Moto
- Nezaradené
- NIO
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Polestar
- Porsche
- Qoros
- Renault
- Rivian
- Rolls-Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Smart
- Ssangyong
- Subaru
- Suzuki
- Škoda
- Tesla
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Videá
Toyota Hilux
Zhrnutie video recenzie auta Toyota Hilux
Tento model, s viac než 55-ročnou históriou, si vybudoval povesť extrémne odolného a spoľahlivého pick-upu, čo dokazuje aj v najnáročnejších podmienkach po celom svete.
Globálne sa predalo viac ako 20 miliónov kusov Hiluxu, pričom v Európe má podiel 20 % na predaji pick-upov. Na Slovensku je Toyota Hilux najpredávanejším pick-upom – každý druhý nový pick-up bol práve Hilux.
Hilux 48V – prvý elektrifikovaný Hilux
Nový Hilux 48V je prvým elektrifikovaným modelom značky. Tento mild-hybridný systém si zachováva všetky vlastnosti nehybridného modelu, ako sú nosnosť, ťažná kapacita, brodivosť a svetlá výška. Pod kapotou sa nachádza osvedčený 2,8-litrový turbodiesel s výkonom 204 koní a krútiacim momentom 500 Nm. Systém využíva 48V generátor, akumulátor s kapacitou 4,3 Ah (13 článkov) a systém rekuperácie energie.
Výkon a jazdné vlastnosti v teréne
Na off-road trati v okolí Kapadócie Hilux preukázal svoje schopnosti v najťažších podmienkach. Vďaka režimu DAC (asistent zjazdu z kopca) a plynulej práci mild-hybridného systému dokáže vozidlo zvládnuť prudké stúpania, kríženie náprav a rozbitý terén bez potreby brzdového zásahu vodiča. Rekuperácia pri jazde z kopca dobíja akumulátor, čím znižuje spotrebu paliva – až o 7 % oproti klasickému modelu.
Praktickosť a rozmery
Hilux 48V si zachováva nosnosť jednej tony a ťažnú kapacitu 3500 kg. Vozidlo má rozmery 5325 mm na dĺžku, 1900 mm na šírku a 1865 mm na výšku. Brodivosť je až 700 mm, pričom v tejto hĺbke dokáže vozidlo stáť až 10 minút bez problémov.
GR Sport II – športovejšia verzia
Verzia Hilux GR Sport II, ktorú sme testovali s tureckými kolegami, sa vyznačuje rozšírenou prednou a zadnou nápravou (o 135 mm a 155 mm). Vizuálne pôsobí robustnejšie a podvozok bol prepracovaný – dvojkomorové tlmiče zaručujú vyšší komfort jazdy. GR Sport II však stále používa klasický 2,8-litrový motor s výkonom 204 koní, bez elektrifikácie.
Jazda a komfort
Aj napriek rámovej konštrukcii Hiluxu a jazde mimo spevnených ciest sa vozidlo správa komfortne, čiastočne aj vďaka záťaži 200 kg na korbe. Verzia GR Sport II však bez záťaže pôsobila ľahšie a podvozok si výborne poradil aj s rýchlymi prejazdmi nespevnenými úsekmi.
Výška podvozka a brzdový systém
Svetlá výška v prípade Hilux GR Sport II dosahuje až 323 mm, čo je o 13 mm viac než štandardný Hilux. Zadné kotúčové brzdy nahrádzajú klasické bubnové a celé brzdové ústrojenstvo vrátane náprav bolo zosilnené a optimalizované pre ešte lepšiu jazdnú dynamiku.
Záver
Toyota Hilux v modernizovanej podobe 48V a GR Sport II opäť potvrdzuje svoju dominanciu medzi pracovnými a terénnymi pick-upmi. Spojenie klasickej robustnosti s novými technológiami prináša výborný kompromis medzi výkonom, spotrebou a komfortom jazdy.
Plusy a mínusy
- Plusy:
- Overený 2,8-litrový motor s vysokým výkonom
- Mild-hybridný systém 48V so zníženou spotrebou
- Vynikajúce jazdné vlastnosti v teréne
- Výborná brodivosť (až 700 mm)
- Mínusy:
- Chýbajúce zvýšenie výkonu v GR Sport II napriek športovému podvozku
Modely značky Toyota
Auris Avensis Aygo BZ4X C-HR Camry Corolla Corolla Cross GR86 GT86 Highlander Hilux Landcruiser Mirai Prius Proace RAV 4 Supra Yaris Yaris Cross Yaris Verso