Sledujte nás:

AutoTV Facebook AutoTV X AutoTV TikTok AutoTV Instagram

Zhrnutie video recenzie auta Toyota Hilux



Tento model, s viac než 55-ročnou históriou, si vybudoval povesť extrémne odolného a spoľahlivého pick-upu, čo dokazuje aj v najnáročnejších podmienkach po celom svete.

Globálne sa predalo viac ako 20 miliónov kusov Hiluxu, pričom v Európe má podiel 20 % na predaji pick-upov. Na Slovensku je Toyota Hilux najpredávanejším pick-upom – každý druhý nový pick-up bol práve Hilux.

Hilux 48V – prvý elektrifikovaný Hilux

Nový Hilux 48V je prvým elektrifikovaným modelom značky. Tento mild-hybridný systém si zachováva všetky vlastnosti nehybridného modelu, ako sú nosnosť, ťažná kapacita, brodivosť a svetlá výška. Pod kapotou sa nachádza osvedčený 2,8-litrový turbodiesel s výkonom 204 koní a krútiacim momentom 500 Nm. Systém využíva 48V generátor, akumulátor s kapacitou 4,3 Ah (13 článkov) a systém rekuperácie energie.

Výkon a jazdné vlastnosti v teréne

Na off-road trati v okolí Kapadócie Hilux preukázal svoje schopnosti v najťažších podmienkach. Vďaka režimu DAC (asistent zjazdu z kopca) a plynulej práci mild-hybridného systému dokáže vozidlo zvládnuť prudké stúpania, kríženie náprav a rozbitý terén bez potreby brzdového zásahu vodiča. Rekuperácia pri jazde z kopca dobíja akumulátor, čím znižuje spotrebu paliva – až o 7 % oproti klasickému modelu.

Praktickosť a rozmery

Hilux 48V si zachováva nosnosť jednej tony a ťažnú kapacitu 3500 kg. Vozidlo má rozmery 5325 mm na dĺžku, 1900 mm na šírku a 1865 mm na výšku. Brodivosť je až 700 mm, pričom v tejto hĺbke dokáže vozidlo stáť až 10 minút bez problémov.

GR Sport II – športovejšia verzia

Verzia Hilux GR Sport II, ktorú sme testovali s tureckými kolegami, sa vyznačuje rozšírenou prednou a zadnou nápravou (o 135 mm a 155 mm). Vizuálne pôsobí robustnejšie a podvozok bol prepracovaný – dvojkomorové tlmiče zaručujú vyšší komfort jazdy. GR Sport II však stále používa klasický 2,8-litrový motor s výkonom 204 koní, bez elektrifikácie.

Jazda a komfort

Aj napriek rámovej konštrukcii Hiluxu a jazde mimo spevnených ciest sa vozidlo správa komfortne, čiastočne aj vďaka záťaži 200 kg na korbe. Verzia GR Sport II však bez záťaže pôsobila ľahšie a podvozok si výborne poradil aj s rýchlymi prejazdmi nespevnenými úsekmi.

Výška podvozka a brzdový systém

Svetlá výška v prípade Hilux GR Sport II dosahuje až 323 mm, čo je o 13 mm viac než štandardný Hilux. Zadné kotúčové brzdy nahrádzajú klasické bubnové a celé brzdové ústrojenstvo vrátane náprav bolo zosilnené a optimalizované pre ešte lepšiu jazdnú dynamiku.

Záver

Toyota Hilux v modernizovanej podobe 48V a GR Sport II opäť potvrdzuje svoju dominanciu medzi pracovnými a terénnymi pick-upmi. Spojenie klasickej robustnosti s novými technológiami prináša výborný kompromis medzi výkonom, spotrebou a komfortom jazdy.

Plusy a mínusy

  • Plusy:
    • Overený 2,8-litrový motor s vysokým výkonom
    • Mild-hybridný systém 48V so zníženou spotrebou
    • Vynikajúce jazdné vlastnosti v teréne
    • Výborná brodivosť (až 700 mm)
  • Mínusy:
    • Chýbajúce zvýšenie výkonu v GR Sport II napriek športovému podvozku


Odporúčané