- Značky áut
- Acura
- Alfa Romeo
- Alpine
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- BYD
- Cadillac
- Cenntro
- Citroën
- Cupra
- Dacia
- Dodge
- Dongfeng
- Donkenvoort
- DS
- Ferrari
- Fiat
- Fisker
- Ford
- GAZ
- Genesis
- Honda
- Hummer
- Hyundai
- Chevrolet
- Ineos
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- KGM
- KIA
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lotus
- Lucid
- Man
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- MG
- MHero
- Mini
- Mitsubishi
- Moto
- Nezaradené
- NIO
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Polestar
- Porsche
- Qoros
- Renault
- Rivian
- Rolls-Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Smart
- Ssangyong
- Subaru
- Suzuki
- Škoda
- Tesla
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Videá
LEXUS LBX
Zhrnutie video recenzie auta Lexus LBX.
Lexus LBX nie je bežné mestské auto typu Fabia – je menší, luxusnejší a oveľa drahší. V Lexuse sú na tento model hrdí a naznačuje to aj názov – „L“ sa tradične objavuje iba pri špičkových modeloch značky ako legendárny LFA. A hoci LBX nie je supersport, Japonci tvrdia, že aj pri tomto modeli ide o vysokú mieru hrdosti.
Filozofia modelu: Tretie auto v garáži
LBX je určený predovšetkým do mesta – nie ako hlavné vozidlo, ale ako ideálne „tretie auto“ do garáže vedľa modelu RX alebo LC. V tomto duchu ponúka kompaktné rozmery, úsporný pohon, vysoký komfort a prémiový dizajn. Cena v testovanej výbave predstavuje približne 30 700 €, čo rozhodne nie je málo, ale odráža prémiový charakter vozidla.
Prvá fáza testu: Jazda v meste
V prvej časti testu bol LBX testovaný najmä v mestskej premávke. Auto pôsobí robustne a vďaka kvalitnému podvozku a mäkkým, vyšším pneumatikám zvláda aj rozbité cesty s prehľadom. Prítomnosť väčších „balónových“ pneumatík prispieva k výbornému komfortu aj v mestskom prostredí.
Hybridný pohon
Pod kapotou sa nachádza 1,5-litrový atmosférický trojvalec kombinovaný s elektromotorom, ktorý spolu poskytujú 100 kW (136 koní). Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 9,2 sekundy – ideálne hodnoty pre mestský automobil. Auto reaguje svižne, hybridný systém má rýchlu odozvu a častokrát jazdí čisto na elektrickú energiu. V meste sa počas testu dosiahla spotreba iba 5,1 l/100 km.
Interiér
V interiéri cítiť prémiový prístup značky. Použité materiály sú kvalitné – mäkčené plasty, prešívaná palubná doska a pohodlné sedadlá. Volant je potiahnutý špeciálnym materiálom, ktorý pôsobí prémiovo, hoci trochu netradične. Výborný je aj posed za volantom – komfortný aj pre vyššie postavy. Auto má výbornú ergonómiu a pôsobí dospelejšie, než by sa podľa rozmerov mohlo zdať.
Technológie
Ovládacie rozhranie je prehľadné, s menšou ale dobre umiestnenou obrazovkou, ktorá je symetricky prístupná vodičovi aj spolujazdcovi. Zobrazovanie hybridného režimu je prehľadné a počas jazdy bolo možné sledovať využitie elektrického pohonu – niekedy až 75 % jazdy prebiehalo čisto elektricky.
Druhá fáza testu: Diaľničná jazda na východ Slovenska
Druhú časť testu realizoval kolega, ktorý s modelom LBX absolvoval dlhšiu cestu až do Košíc. Cieľom bolo preveriť jeho schopnosti mimo mestského prostredia. Aj na diaľnici sa ukázal LBX ako tichý a komfortný spoločník, hoci výkonový potenciál nie je určený na dynamickú jazdu. Vysokú úroveň odhlučnenia a plynulosti zabezpečuje eCVT prevodovka. V prípade potreby je možné jazdiť aj dynamickejšie, hoci „vysavačový efekt“ je mierne prítomný.
Nevýhody
Medzi mínusy treba zaradiť menší priestor na zadných sedadlách – detská sedačka sa síce zmestí, ale priestor je obmedzený. Ďalšou nevýhodou je vyššia cena, ktorá ale reflektuje prémiový charakter modelu. Vzhľadom na cielenie modelu však nie je určený pre každého.
Záver
Lexus LBX je výborným príkladom, ako má vyzerať mestský prémiový crossover. Ponúka kombináciu štýlu, komfortu a nízkej spotreby. Ide o ideálne auto pre niekoho, kto hľadá luxus do mesta v kompaktnom balení.
Plusy a mínusy
- Plusy
- Prémiový interiér a kvalitné materiály
- Výborné odhlučnenie a komfortný podvozok
- Nízka spotreba v meste – okolo 5,1 l/100 km
- Hybridný systém so slušnou dynamikou
- Skvelé jazdné vlastnosti v meste
- Vysoký podiel jazdy na elektrinu
- Mínusy
- Malý priestor na zadných sedadlách
- Vyššia cena
- Efekt „vysávača“ pri dynamickej jazde