Sledujte nás:

AutoTV Facebook AutoTV X AutoTV TikTok AutoTV Instagram

Zhrnutie video recenzie auta Land Rover Defender OCTA.



Automobilka Land Rover predstavila novú vlajkovú loď medzi svojimi offroadmi – Defender OCTA. Ide o najextrémnejšiu verziu v rodine Defenderov, ktorá nie je len na efekt, ale skutočne zvládne aj ten najnáročnejší terén. Už na prvý pohľad zaujme rozšíreným rozchodom kolies (o 6,8 cm), vyššou svetlou výškou (o 2,8 cm), ale aj schopnosťou brodenia do hĺbky jedného metra.

Podvozok

Najväčšie inovácie sa odohrali na podvozku. Defender OCTA je vybavený systémom 6D Dynamics s aktívnymi hydraulickými tlmičmi, ktoré sú vzájomne prepojené, vďaka čomu vozidlo nepotrebuje klasické stabilizátory. Riadenie je najostrejšie spomedzi všetkých Defenderov. Výsledkom je výnimočná jazdná dynamika, ktorú si vodič užije nielen v teréne, ale aj na asfalte.

Motor

Vodič má na výber niekoľko jazdných režimov – od komfortného až po extrémny režim OCTA. Na volante sa nachádza špeciálny prepínač, kde jedným kliknutím aktivujete režim Dynamic a dlhým podržaním režim OCTA. Vozidlo využíva známy benzínový preplňovaný 4,4-litrový osemvalec s výkonom 635 koní a krútiacim momentom 750 Nm. Tento agregát je známy aj z modelu Range Rover Sport SV. Krútiaci moment je dostupný už od 1800 otáčok a drží si hodnotu až do 6000 otáčok.

Jazdné vlastnosti

Na asfalte je Defender OCTA prekvapivo agilný. Volant je strmý a okamžite reaguje. Podvozok v režime Dynamic minimalizuje náklony a umožňuje športové jazdné výkony aj na pneumatikách s offroadovým zameraním (30-palcové Goodyear All-Terrain). Vozidlo v zákrutách drží stopu a je možné si s ním doslova hrať. Aj napriek hmotnosti pôsobí veľmi stabilne a dynamicky. Na nezpevnených cestách alebo v šotoline auto exceluje a zábava v režime OCTA dosahuje maximum.

Exteriér

Defender OCTA vyzerá vizuálne veľmi drsne. Má výrazne rozšírené blatníky, odlišnú prednú masku s väčšími nasávacími otvormi a detaily z materiálu Chopped Carbon Fiber – recyklovaného karbónu, ktorý nájdete na kapote, predných blatníkoch i zadnom nárazníku. Vzadu zaujmú štyri mohutné koncovky výfukov a odhalené ťažné oká v úprave Fosfor Bronze. Predná lišta má grafitovú povrchovú úpravu.

Interiér

Interiér vychádza zo štandardného Defenderu, ale prináša niekoľko špecifík. Sedačky v prevedení kaki a ebony sú športové Performance verzie s integrovanou opierkou hlavy, no ich sedák je veľmi krátky a nedá sa nastaviť – to môže byť problém pre vyšších pasažierov. Zaujímavosťou je systém Body & Soul, ktorý umožňuje masáže a vibračnú odozvu na hudbu cez senzory v sedadlách. Interiér dopĺňajú kvalitné materiály a množstvo fyzických tlačidiel pre ovládanie najdôležitejších funkcií. Infotainment je intuitívny, rýchly a dobre spracovaný.

Prevodovka

Výkon sa prenáša na všetky kolesá cez 8-stupňovú automatickú prevodovku. Systém pohonu uprednostňuje zadnú nápravu, čo zabezpečuje výrazne zábavný charakter. Maximálna rýchlosť vozidla je 250 km/h s cestnými pneumatikami, v prípade offroadových gúm (ako v teste) je obmedzená na 160 km/h. Na stovku sa Defender OCTA dostane za menej než 5 sekúnd, čo je vzhľadom na jeho veľkosť a hmotnosť fascinujúce.

Terénne schopnosti v praxi

V offroadovom areáli Les Comes sa Defender OCTA predviedol v plnej paráde. Jeho schopnosti zvládať náročné výjazdy, brodenie aj jazdu bokom v šotoline boli skutočne pôsobivé. Vodič má dostatok priestoru a istoty v kabíne, a systém riadenia aj podvozok fungujú na výbornú. Stabilizačný systém sa síce nedá kompletne deaktivovať, no v režime OCTA sa preferuje pohon zadnej nápravy, čím sa zvyšuje zábavnosť.

Záver

Land Rover Defender OCTA je jedinečné SUV, ktoré spája športovosť, luxus a extrémne schopnosti v teréne. Vďaka silnému motoru, technológiám ako 6D Dynamics, sofistikovanému podvozku a skvelej výbave patrí medzi najzaujímavejšie autá vo svojej triede. Nie je to auto pre každého – ale pre tých, ktorí hľadajú nekompromisný výkon a zároveň istotu v každom prostredí.

Plusy a mínusy

  • Plusy
    • Výkonný 4,4-litrový V8 motor s excelentnou dynamikou
    • Pokročilý podvozok s 6D Dynamics
    • Skvelé jazdné vlastnosti aj na asfalte
    • Extrémne schopnosti v teréne
    • Kvalitné spracovanie interiéru
    • Luxusné materiály a špeciálne funkcie ako Body & Soul
    • Výrazný a agresívny dizajn
  • Mínusy
    • Krátke sedačky bez možnosti nastavenia
    • Obmedzená rýchlosť na offroad pneumatikách
    • Stabilizačný systém sa nedá úplne vypnúť

Modely značky Land Rover

Range Rover Velar Defender Defender 110 Defender 90 Discovery Discovery Sport Evoque Range Rover Range Rover Sport

Typy

SUV



Odporúčané