Sledujte nás:

AutoTV Facebook AutoTV X AutoTV TikTok AutoTV Instagram

Zhrnutie video recenzie auta Ford Capri



Ford oživuje legendárne meno Capri, no tentoraz ide o úplne nový koncept. Namiesto klasického športového kupé prichádza moderný, priestranný a plne elektrický SUV crossover. Toto auto stojí na platforme Volkswagen Group MEB (rovnako ako VW ID.4, ID.5, Škoda Enyaq či Audi Q4 e-tron), čo prináša technologické výhody, ale aj určité kompromisy. Capri sa predáva v Slovensku od leta 2024 a ponúka sa v atraktívnych farbách ako žltá bez príplatku.

Technické parametre

Recenzovaný Ford Capri je vrcholné prémiové provedenie so štvorhnaťahovým pohonom (AWD) a výkonom 250 kW (340 k). Krútiaci moment dosahuje pôsobivých 680 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 5,3 sekundy a maximálna rýchlosť je obmedzená na 180 km/h. Základom je veľká batéria s nominálnou kapacitou 84 kWh a využívateľnou kapacitou 77 kWh. Oficiálny dojazd podľa WLTP je 627 km pre zadnohnaťahové verzie a 592 km pre štvorhnaťahovú verziu (ako táto). Reálny dojazd je však nižší: pri diaľničnej jazde rýchlosťou 130 km/h sa pohybuje okolo 300 km, v kombinovanej premávke okolo 390 km.

Nabíjanie

Ford Capri sa chváli schopnosťou rýchlo sa nabíjať. Maximálny prijímaný výkon je 175 kW. V praxi recenzent dosiahol stabilný nabíjací výkon 126 kW na 150 kW stanici OMV. Potešujúce bolo, že batéria udržiavala vysoký nabíjací výkon (takmer 50 kW) aj pri 95% stave nabitia. Nabitie z 10% na 80% trvá podľa výrobcu 28 minút pre zadnohnaťahové verzie, štvorhnaťahová je o niečo pomalšia. Manuálne prípravu batérie na rýchlonabíjanie je však možné aktivovať len cez navigáciu alebo (pravdepodobne) FordPass aplikáciu. Tepelné čerpadlo je príplatková výbava.

Jazdné vlastnosti

Štvorkolkový Capri s 340 k je výnimočne rýchly. Zrýchlenie je brutálne a okamžite tlačí cestujúcich do sedadiel. Napriek výkonu je auto v bežných režimoch (Normál, Eco) kľudné a príjemné na jazdu. Režim Sport výrazne mení charakter – auto je agresívnejšie, ostriejšie reaguje na plyn a silnejšie rekuperuje. Riadenie je veľmi ostré, čo vyžaduje zvyk a precíznosť, najmä pri vyšších rýchlostiach a na dialnici, kde môže byť až prehnane citlivé. Podvozok, aj napriek priplatkovým 21-palcovým kolies, poskytuje veľmi dobrý komfort, výnimočne dobre absorbuje nerovnosti a je tichý. V režime Traction (dostupný len v AWD verzii) auto prekvapilo dobrou schopnosťou zvládať ľahký terén (mokrú trávu, štrk), aj keď to nie je offroadové auto. Brzdy sú výkonné a spoľahlivé.

Priestor, interiér a praktickosť

Ford Capri sa sústreďuje na priestor a pohodlie. Batožinový priestor je obrovský – 627 litrov základný objem je medzi rekordérmi v triede. Po zložení zadných sedadiel sa kapacita zvyšuje na 207 litrov. Priestor pre cestujúcich je veľkorysý, najmä nožný priestor vzadu. Strešné okno je pevné, veľké a opticky zväčšuje interiér (príplatková panoráma s IER a UV filtrom stojí cca 1500 €). Materiály vpredu sú na dobrej úrovni, porovnateľné s VW. Vzadu sú však plasty výrazne jednoduchšie a menej kvalitné. Sedadlo vodiča je komfortné, no jeho nastavenie výšky môže obmedzovať výhľad na prístrojovú dosku niektorým vodičom. Ergonomické riešenie ovládania okien (jediné tlačidlo pre výber predné/zadné) a niektorých funkcií na volante (malé, blízko seba) je nepraktické a kritizované. Obrovským plusom je množstvo úložných priestorov v kabíne, vrátane veľkého priestoru pod centrálnym displejom a za ním. Hluková izolácia je výborná (meraná hluk pri 130 km/h: 63.1 dB).

Výbava

Vrcholne vybavený Capri má veľký vertikálny 15-palcový dotykový displej (prehľadný, ale odlesky môžu vadiť) a digitálny prístrojový panel. Štandardom je adaptívny tempomat, asistent držania v pruhu, asistent predĺženia jazdnej dráhy pri predbiehaní (funguje však komplikovane a nie vždy spoľahlivo) a asistent rozpoznávania dopravných značiek. Rekuperácia je efektívna, možno ju ovládať brzdovým pedálom alebo páčkou pod volantom (v najvyššej výbave). Adaptívna rekuperácia funguje dobre. Príplatková výbava zahŕňa elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča s funkciou masáže/aktívneho sedenia ("AG-Erko"), ktoré je tiché, no jeho efekt je mierny. Priemerná spotreba v kombinovanej premávke sa pohybuje okolo 17 kWh/100 km, čo je na auto tejto veľkosti veľmi dobré. V meste (priaznivé podmienky) klesla až na 16 kWh/100 km. Záruka je 5 rokov alebo 160 000 km.

Cena a konkurencia

Základná cena recenzovaného vrcholného Capri AWD je cca 56 000 € bez DPH. Základný zadnohnaťahový model (125 kW/170 k) sa dá získať už od cca 34 000 € (s DPH od cca 41 000 €), často so značnými firemnými zľavami. Pri porovnaní s technicky príbuzným Volkswagen ID.4/ID.5 je Capri často cenovo výhodnejší pri podobnej alebo lepšej základnej výbave a dlhšej záruke, hoci VW môže ponúkať širšiu paletu výbav a možno jemnejšie doladenie niektorých detailov.

Záver

Ford Capri je moderný, priestranný a praktický elektrický SUV crossover, ktorý ponúka výborný výkon (najmä v AWD verzii), veľmi dobrý dojazd, slušnú rýchlosť nabíjania a mimoriadny batožinový priestor. Vyniká tiež nízkou spotrebou energie a dobrým komfortom jazdy. Napriek zdieľanej platforme má svoju vlastnú identitu, agresívnejší dizajn a často výhodnejšiu cenovú politiku v porovnaní s priamou konkurenciou. Niektoré aspekty, ako ergonomia niektorých ovládacích prvkov a kvalita materiálov vzadu, však zaostávajú.

Plusy a mínusy

Plusy:

  • Vynikajúci výkon a zrýchlenie (AWD 250 kW)
  • Veľmi dobrý dojazd v triede (reálne cca 390 km kombinovane)
  • Vysoká a stabilná rýchlosť nabíjania (až 175 kW, dlho udržiavaný vysoký výkon)
  • Obrovský batožinový priestor (627 l)
  • Výborný priestor pre cestujúcich, hlavne nožný priestor vzadu
  • Nízka spotreba energie (priemer cca 17 kWh/100 km)
  • Výborná hluková izolácia
  • Dlhá záruka (5 rokov / 160 000 km)
  • Atraktívna základná cena, najmä pri firemných zľavách
  • Dobrý komfort jazdy aj na 21" koliesach
  • Množstvo úložných priestorov v interiéri

Mínusy:

  • Nepraktické ovládanie okien (jedno tlačidlo pre predné/zadné)
  • Menej kvalitné plastové materiály v zadnej časti interiéru
  • Ostré a príliš citlivé riadenie (môže vyžadovať zvyk)
  • Obmedzená možnosť manuálnej prípravy batérie na rýchlonabíjanie (iba cez navigáciu/appku)
  • Nepremyslené umiestnenie/ovládanie niektorých funkcií na volante (malé, blízke tlačidlá)
  • Asistent automatického predbiehania funguje komplikovane a nespoľahlivo
  • Nedostatok možnosti nastaviť tvrdosť podvozku (žiaden adaptívny podvozok)
  • Tepelné čerpadlo je príplatkové

Modely značky Ford

B-Max Bronco C-Max Capri Ecosport Edge Explorer F-150 Fiesta Focus Focus Combi Galaxy GT Ka Kuga Mondeo Mustang Puma Ranger S-Max Tourneo Transit

Typy

SUV 4x4

Tagy

Elektro



Odporúčané