- Značky áut
- Acura
- Alfa Romeo
- Alpine
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- BYD
- Cadillac
- Cenntro
- Citroën
- Cupra
- Dacia
- Dodge
- Dongfeng
- Donkenvoort
- DS
- Ferrari
- Fiat
- Fisker
- Ford
- GAZ
- Genesis
- Honda
- Hummer
- Hyundai
- Chevrolet
- Ineos
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- KGM
- KIA
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lotus
- Lucid
- Man
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- MG
- MHero
- Mini
- Mitsubishi
- Moto
- Nezaradené
- NIO
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Polestar
- Porsche
- Qoros
- Renault
- Rivian
- Rolls-Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Smart
- Ssangyong
- Subaru
- Suzuki
- Škoda
- Tesla
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Videá
Dacia Bigster Hybrid 155
Zhrnutie video recenzie auta Dacia Bigster Hybrid 155
V reakcii na požiadavky divákov sme otestovali Dacia Bigster na dlhej trase do Chorvátska v plne naloženom stave. Auto bolo zaťažené na maximum: 50 kg bicyklov na zadnom závese, plný kufr (550 litrov využité na 100%) a tri cestujúci. Cieľom bolo overiť jazdné vlastnosti, priestor a praktickosť v typickej dovolenkovej situácii.
Design
Bigster oproti Dusteru výrazne vyrástol – je vyšší (o 23 cm) a má dlhší zadný presah (+4 cm), čo poskytuje väčší vnútorný priestor. Svätlá výška 21-22 cm robí z Bigstra skutočne offroadové auto. Karoséria pôsobí robustne s hranatými tvarmi a mohutným predkom. Napriek výške však podvozok neprekvapí – pri nástupe starší ľudia (ako testovaná babka) majú problém s prekročením vysokého prahu a výstupom.
Interiér
Interiér ponúka obrovský priestor, najmä v zadnej časti. Sedadlá sú pohodlnejšie ako v Dusteri, no opierky hláv sú príliš tvrdé na dlhé trasy. Veľké panoramatické strešné okno (príplatok 850 €) výrazne zvyšuje svetlosť, ale chýba elektrická clona. Dacia pridala praktické "Clip" patentky: odnímateľné svetielko s USB káblom, držiak na tablet/mobil, či háčiky na uchytenie vecí. Kritický je nedostatok madiel – chýbajú úplne (aj na stĺpikoch), čo znepríjemňuje nástup.
Technológie
Zaujímavé technologické prvky zahŕňajú adaptívny tempomat a zobrazovanie navigácie cez Android Auto/Apple CarPlay na prístrojovom paneli. Multimediálny systém (10-palcový displej) je prehľadný, no kvalita 4 kamer pre parkovanie je "zúfalá" (nízke rozlíšenie, zlé uhly). Elektricky nastaviteľné vodičské sedadlo je príjemným prekvapením. Bezpečnostné systémy (ako varovanie pri opustení pruhu) fungujú spoľahlivo.
Batožinový priestor
Objem kufra 540 litrov (v hybridnej verzii) stačí na dovolenku, no jeho tvar komplikuje plné využite – rezervné koleso (príplatok 190 €) zaberá priestor uprostred, čo znemožňuje ukladať veľké tašky/krabice. Automaticky otvárané zadné dvere sú rýchle a praktické. Rozmery podlahy (105 cm x 100 cm) sú kompaktné, porovnateľné s Tiguanom.
Jazdné vlastnosti
Testovaný hybridný systém (1.6 benzín + elektromotor, 150k) je najväčšou silnou stránkou Bigstra. Funguje mimoriadne dobre: prechody sú plynulé, dynamika výborná (aj pri plnom zaťažení a kopcoch) a v elektrickom režime ide auto takmer neslyšne. Ide o "najlepšie vyladený hybrid v skupine Renaultu". Multimodová 6-rýchlostná automatická prevodovka je výrazne vyladená oproti starším systémom. Motor je cititeľný (príjemne "mechanický" zvuk), ale nikdy nekŕka. Pri zaťažení sa podvozok správa prekvapivo disciplinovane – nedochádza k previsom alebo neovládateľnému správaniu.
Spotreba
Pri kombinácii diaľničnej jazdy (130 km/h), okresiek a chorvátskych ciest s plne naloženým autom a bicyklmi na závese bola reálna spotreba 7.3 l/100 km. V čisto elektrickom režime auto často jazdí (aj pri rozbehu do kopca), čo prispieva k úsporám. Dojazd na nádrž (50 litrov) pri plnej záťaži bol vyše 600 km.
Záverečné zhodnotenie
Dacia Bigster je vlajkovou loďou značky – ponúka obrovský priestor, výnimočne vyladený hybrid, robustný dizajn a skvelú cenu. Je plnohodnotným konkurentom pre segment kompaktných SUV (VW Tiguan, Hyundai Tucson). Napriek drobným nedostatkom (hlavne v detailech interiéru) ide o najlepší model Dacia na trhu, ktorý zvláda aj extrémne zaťaženie s eleganciou a nízkou spotrebou.
Zhrnutie
Plusy:
- Vynikajúci hybridný systém: plynulý, dynamický, tichý v elektrickom režime
- Obrovský vnútorný priestor
- Vynikajúca svetlá výška (21-22 cm) pre ľahký offroad
- Nízka spotreba (7.3 l/100 km) aj pri plnom zaťažení
- Rozumné ceny príplatkovej výbavy (napr. panoramatické okno 850 €)
Mínusy:
- Chýbajúce madlá (aj na stĺpikoch) znepríjemňujú nástup
- Veľmi tvrdé opierky hlavy (nepohodlné na dlhé trasy)
- Slabé svetlomety (halogeny s minimálnym dosvitom)
- Zúfalá kvalita obrazu z parkovacích kamier
- Vysoký prah: náročný nástup pre starších ľudí
- Nepremyslené umiestnenie rezervného kolesa v kufri (obmedzuje priestor)