- Značky áut
- Acura
- Alfa Romeo
- Alpine
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- BYD
- Cadillac
- Cenntro
- Citroën
- Cupra
- Dacia
- Dodge
- Dongfeng
- Donkenvoort
- DS
- Ferrari
- Fiat
- Fisker
- Ford
- GAZ
- Genesis
- Honda
- Hummer
- Hyundai
- Chevrolet
- Ineos
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaecoo
- Jaguar
- Jeep
- KGM
- KIA
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lotus
- Lucid
- Man
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- MG
- MHero
- Mini
- Mitsubishi
- Moto
- Nezaradené
- NIO
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Polestar
- Porsche
- Qoros
- Renault
- Rivian
- Rolls-Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Smart
- Ssangyong
- Subaru
- Suzuki
- Škoda
- Tesla
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- XPeng
- Zeekr
- Videá
Zhrnutie video recenzie auta Mazda CX-80 D254..
Dizajn
Mazda CX-80 je väčší a luxusnejší súrodenec modelu CX-60, a to je zrejmé hneď na prvý pohľad. Najväčším rozdielom je extrémne dlhý rázvor, ktorý presahuje 3,5 metra a výrazne pretvára zadnú časť vozidla. Dizajn je robustný, aristokratický, no zároveň nenápadný a vkusný. Auto pôsobí majestátne, čo niektorých ľudí mýli a považujú ho za SUV značky Rolls-Royce. Avšak, pri parkovaní treba myslieť na rozmery, hlavne v podzemných garážach, i keď výborná 360° kamera a parkovacie senzory pomáhajú aj menej skúseným vodičom.
Veľkým pozitívom sú Full LED Matrixové svetlomety, ktoré krásne vykresľujú priestor pred vozidlom. Jedinou výhradou je slabšie osvetlenie v zákrutách pri jazde na diaľnici, kde by sa mohli viac natočiť alebo nasvietiť priestor do zákruty. Všeobecne však osvetlenie hodnotím veľmi pozitívne.
Interiér
V interiéri pokračuje dojem prémiovosti – použitím kvalitných materiálov, ergonómiou a priestorovým usporiadaním. Vozidlo disponuje trojzónovou klimatizáciou, veľkými fyzickými tlačidlami a intuitívnym ovládaním. Displej je dotykový, no dá sa ovládať aj otočným voličom so spätnou haptickou väzbou, čo prispieva k bezpečnosti počas jazdy. Pred vodičom sa nachádza digitálny prístrojový štít a dobre čitateľný head-up displej so všetkými dôležitými údajmi.
Materiály v interiéri sú kvalitné, okrem bielej látky, ktorá nemusí vyhovovať každému. Chromované prvky sú spracované na vysokej úrovni a celkový dojem je luxusný. Reproduktory značky Bose ponúkajú výborný zvukový prejav.
Sedadlá sú však úzke a tvrdé. Pre štíhlejších pasažierov budú vyhovujúce, no pre robustnejších môžu byť nepohodlné, najmä na dlhšie trasy. Z ergonomického hľadiska sú ale správne tvarované a nespôsobujú bolesti chrbta, len sú nevhodné na dlhodobé sedenie kvôli tvrdosti.
Batožinový priestor
CX-80 je dostupná aj v 6- alebo 7-miestnej konfigurácii. Batožinový priestor je veľký, avšak s vysokou nakladacou hranou, čo môže byť nepraktické pri manipulácii s ťažšími kuframi. Chýba tu aj priečka medzi druhým a tretím radom sedadiel, čo spôsobuje, že batožina sa môže posúvať dopredu pri brzdení – potenciálne riziko pri nehode.
Vo výbave nechýba 230V zásuvka, elektrické veko kufra, úložné priestory a tretí rad sedadiel, ktorý je síce prítomný, ale ponúka obmedzený priestor pre vyšších cestujúcich. Po rozložení tretieho radu sa batožinový priestor výrazne zmenší.
Výbava
Druhý rad sedadiel ponúka vysoký komfort – nachádzajú sa tu dve samostatné kreslá s veľkou lakťovou opierkou a množstvom priestoru. Cestujúci tu nájdu vyhrievanie, odvetrávanie, samostatné ovládanie klimatizácie a možnosť ovládania aj z predného sedadla.
Miesto vzadu je dostatočné aj pre vysokých pasažierov, čo robí z CX-80 výborné auto aj pre prepravné služby alebo luxusné rodinné cestovanie. Celkový dojem zo zadných sedadiel je výborný, pôsobí prémiovo, až luxusne.
Jazdné vlastnosti
CX-80 je vybavená naftovým šesťvalcom a jazdí výborne. Rovnako ako CX-60, aj tento model je veľmi komunikatívny, pričom konštruktéri sa riadili filozofiou „Jinba Ittai“ – jednota medzi autom a vodičom. Auto presne komunikuje, čo sa deje pod kolesami, čo vodič vníma cez volant, sedadlo aj podvozok. Je to vozidlo, ktoré si šofér dokáže skutočne užiť.
Testovaný kus mal za sebou už približne 1 000 km, pričom jazdné vlastnosti boli hodnotené veľmi pozitívne – či už z hľadiska komfortu, odozvy, stability alebo tichej jazdy. Priemerná spotreba sa pohybovala na úrovni 5,5 litra na 100 km, čo je na veľké SUV veľmi priaznivé.
Zhrnutie
- Plusy
- Výborné jazdné vlastnosti a komunikatívnosť
- Kvalitné materiály a prémiové spracovanie
- Full LED Matrix svetlomety
- Efektívna spotreba na úrovni 5,5 l/100 km
- Praktický interiér pre rodiny aj prepravné služby
- Bohatá výbava vrátane trojzónovej klimatizácie a vyhrievaných sedadiel vzadu
- Mínusy
- Vysoká nakladacia hrana kufra
- Chýbajúca prepážka medzi batožinovým priestorom a druhým radom sedadiel
- Obmedzený priestor v treťom rade pre vyšších pasažierov
- Parkovanie môže byť náročné kvôli rozmerom