- Značky áut
- Acura
- Alfa Romeo
- Alpine
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- BYD
- Cadillac
- Cenntro
- Citroën
- Cupra
- Dacia
- Dodge
- Dongfeng
- Donkenvoort
- DS
- Ferrari
- Fiat
- Fisker
- Ford
- GAZ
- Genesis
- Honda
- Hummer
- Hyundai
- Chevrolet
- Ineos
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- KGM
- KIA
- Lada
- Lamborghini
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Lotus
- Lucid
- Man
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- MG
- MHero
- Mini
- Mitsubishi
- Moto
- Nezaradené
- NIO
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Polestar
- Porsche
- Qoros
- Renault
- Rivian
- Rolls-Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Smart
- Ssangyong
- Subaru
- Suzuki
- Škoda
- Tesla
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Videá
CUPRA BORN VZ
Zhrnutie video recenzie elektromobilu Cupra Born VZ
Cupra Born VZ je plnohodnotný elektrický hot hatch, ktorý kombinuje športový dizajn s výkonom a praktickosťou. V tejto recenzii preberieme jeho silné stránky, novinky oproti predchádzajúcim verziám a skúsenosti z reálneho testovania.
Design
Cupra Born prešla výrazným faceliftom: prichádza s novými farbami (Dark Forest – metalízová olivová zelená), aktualizovanými diskmí a agresívnejším predivom masky. Hlavnou zmenou je však zvýšenie výkonu – o 75% krútiaceho momentu a 45% vyšší výkon bez potreby chiptuningu. Hmotnosť 940 kg v kombinácii s 326 k (240 kW) a 545 Nm z neho robí najvýkonnejšiu verziu v histórii modelu.
Výkon
VZ verzia zrýchli 0-100 km/h za 5,6 s s maximálnou rýchlosťou 200 km/h. Adaptívny podvozok s možnosťou úplnej deaktivácie stabilizačného systému (v režime Cupra) ponúka ostré vedenie, no zachováva aj cestovný komfort. V kombinácii s elektrickým štvorhviezdicovým motorom na zadnej náprave poskytuje okamžitú dynamickú odozvu typickú pre elektromobily.
Bateria a nabíjanie
Nová 79 kWh batéria umožňuje deklarovaný dojazd až 580 km (WLTP), v reálnych podmienkach pri teplotách okolo 5°C a plnom zaťažení sme namerali priemernú spotrebu 22,1 kWh/100 km (dojazd cca 360 km). Nabíjanie DC rýchlosťou až 170 kW dopĺna batériu z 32% na 80% za 30 minút. Štandardné nabíjanie AC prebieha na 11 kW.
Interiér
Výbava VZ ponúka:
- 15" vertikálny dotykový displej s veľkými ikonami
- Head-up display s rozšírenou realitou a svetelnou navigačnou páskou pod čelným sklom
- Sportové sedadla s mechanickým nastavením a možnosťou demontáže
- Ambientné osvetlenie a prémiové materiály v interiéri
Skúsenosť z dlhej cesty
Test s tromi pasažiermi a invalidným vozíkom v batožinovom priestore odhalil:
- Dostatočný priestor pre cestujúcich (aj pri výške 190 cm)
- Obmedzenú kapacitu batožinového priestoru pri preprave objemnejšieho nákladu
- Nevyhovujúce skladanie zadného sedadla pre dlhé predmety
Zhrnutie
Plusy:
- Výnimočný dizajn odlíšiteľný od koncernových sestier
- Špičkový výkon v triede (545 Nm, 5.6s na 100 km/h)
- Rýchle nabíjanie až 170 kW
- Prémiový interiér s inovatívnymi technológiami
- Dobrá jazdná stabilita aj pri vyšších rýchlostiach
Mínusy:
- Podhodnotený reálny dojazd v chladnom počasí (až 30% rozdiel oproti WLTP)
- Niektoré ergonomické nedostatky (ovládanie kúrenia, poloha opierky hlavy)
- Vysoká cena vrcholnej výbavy (až 48 000 € s príplatkovými položkami)
- Obmedzená kapacita batožinového priestoru